مردم غالباً به آب بطری روی می آورند زیرا فکر می کنند این گزینه بی خطرتری است و طعم آن بهتر از آب لوله کشی آنها است. در حقیقت ، مطالعه ای که توسط هریس پول انجام شده است ، اظهار داشت: نوشندگان آب بطری می گویند كه طعم (99٪) ، كیفیت (99٪) و ایمنی (92٪) مهمترین عوامل هنگام انتخاب نوشیدنی هستند. اما ، آیا آب بطری همانطور که فکر می کنید خالص است؟متأسفانه ، مطالعات اخیر نشان می دهد که چنین نیست. تحقیقات کارشناسان مستقل و دانشمندان Consumer Reports نشان داد که برخی از انواع آب بطری دارای مقادیر بالقوه ناامن آرسنیک هستند . در طول دهه گذشته ، Consumer Reports گزارش های آب را برای بیش از 130 مارک آب بطری شده مطالعه کرده است. نتیجه؟ حداقل 11 مارک آب بطری شده مقادیر قابل تشخیص آرسنیک داشتند.

جیمز دیکرسون ، Ph.D ، مدیر ارشد علمی در Consumer Reports می گوید: "منطقی نیست که مصرف کنندگان بتوانند آب بطری کمتری از آب شیر خریداری کنند."

این مسئله بین اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017 حتی زمانی که مارک آب Whole Foods ، Starkey Water ، 2000 مورد آب بطری را به یاد آورد ، بارزتر شد. آزمایش ها میزان غیر قابل قبولی از آرسنیک را نشان داد که از حد مجاز فدرال یعنی 10 قسمت در میلیارد (ppb) فراتر رفت.
آب بطری

با این حال ، فقط یک سال بعد ، آزمایشات داخلی همان شرکت نشان داد که نتایج آنها فقط در حد فدرال است ، اما هنوز به اندازه کافی نزدیک است تا در صورت مصرف منظم ، نگرانی های بهداشتی ایجاد کند.

امروز ، Consumer Reports در مقاله اخیر خود خواستار فراخوانی مجدد کامل برخی مارک های آب بطری شده و درخواست استانداردهای سختگیرانه تر از فدرال است.

آرسنیک و تأثیرات آن بر بدن چیست؟

آرسنیک یک عنصر طبیعی است که در سنگ ها و خاک یافت می شود و در صنعت کشاورزی به عنوان سموم دفع آفات مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت فرسایش انواع خاصی از سنگها و مواد معدنی با گذشت زمان یا از رواناب های کشاورزی ، می تواند در تأمین آب قرار گیرد.

آرسنیک بی مزه و بی بو است. ممکن است در سطوح خاص بسیار سمی باشد ، به همین دلیل EPA استاندارد آب آشامیدنی را در ppb 10 یا کمتر تعیین کرده است. غالباً مجبور نیستیم که چیزی را به ازای هر میلیارد اندازه گیری کنیم ، اما اگر بخواهیم آن را به چشم بینیم می توانیم به طور متوسط به استخر 16'x50 "فکر کنیم که 10،000 گالن آب را در خود جای می دهد. اگر قطره چشمی برداشته و 10 قطره آب پرتقال فشار دهید ، در آن استخر شنا 10 ppb آب پرتقال موجود است.

این نسبت را به مقدار آب داخل بطری که تازه از فروشگاه مواد غذایی گرفته اید مقیاس کنید و مقدار آرسنیک قابل قبول داخل آن بسیار کوچک است!

طبق EPA ، عوارض جانبی غیر سرطانی آب آشامیدنی با افزایش سطح آرسنیک عبارتند از:

  • دل درد
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • بی حسی دست و پا
  • فلج نسبی
  • نابینایی
  • تغییر رنگ پوست

EPA می گوید: مواجهه طولانی مدت و مزمن با سرطان در ارتباط است.

خطرات احتمالی آرسنیک برای سلامتی دقیقاً دلیل آزمایش آب آشامیدنی مانند بطری یا آب شهری است. همچنین این دلیل است که Consumer Reports و سایر محققان مستقل در تلاشند حد فدرال آرسنیک در آب را از 10 ppb به 3 ppb کاهش دهند.

تفاوت در آب بطری چیست؟

امروز وقتی به فروشگاه مواد غذایی می روید ، احتمالاً گزینه های آب بطری شده شما را غرق کرده اند. آب چشمه ، آب تصفیه شده ، آب مقطر ... چه تفاوتی دارد و چگونه درمان می شود؟

تفاوت اصلی در آب بطری شده منبع آب و نوع فیلتراسیون است. به عنوان مثال ، آب چشمه از یک سفره زیرزمینی طبیعی در می آید و از طریق یک فرآیند فیلتراسیون ، ذرات و آلودگی های ناخواسته را از بین می برد - این احتمالاً نوعی فیلتراسیون کربن برای بهبود طعم و بو است. آب چشمه حاوی مواد معدنی و آلاینده های طبیعی است.

آب تصفیه شده یا مقطر به طور کلی از آب لوله کشی شهری یا آب چشمه تأمین می شود ، یک فرآیند تصفیه اضافی مانند یونیزاسیون ، تقطیر یا احتمالاً اسمز معکوس را طی می کند که باعث کاهش محتوای آرسنیک می شود. مشکل این است که مصرف کنندگان همیشه نمی دانند که چگونه آب تصفیه می شود ، زیرا مارک های آب بطری نامشخص است.

در پایان روز ، همه چیز به نظر می رسد که به درستی تصفیه شده است ، اما همانطور که تحقیقات Consumer Reports نشان داد ، آلودگی هایی مانند آرسنیک هنوز هم وجود دارد. جدول Consumer Reports در زیر پنج مارک تجاری را نشان می دهد که سطح آرسنیک را حداقل 3 ppb گزارش کرده اند ، همان چیزی است که Consumer Reports و سایرین برای محدودیت جدید فدرال توصیه می کنند.

گزینه های جایگزین آب بطری چیست؟

به عنوان یک مصرف کننده ، سخت است که بدانید چه چیزی خالص است و چه چیزهایی خالص نیست. خبر خوب این است که گزینه های دیگری وجود دارد که نه تنها مصرف آنها بی خطر است بلکه از شیر آب در منزل شما سرچشمه می گیرند.

دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس (RO) نصب کنید.دستگاه تصفیه آب 8 مرحله آکواپرو

سیستم تصفیه آب RO بهترین راه برای تهیه آب آشامیدنی با طعم و مزه مناسب برای خانه شما است. با یک سیستم RO می توانید آلودگی های ناخواسته را به شدت کاهش دهید.

سیستم های RO غشای خاصی دارند که بسیاری از ارگانیسم های میکروسکوپی و فلزات سنگین را از بین می برد:

  • آرسنیک
  • باریم
  • کروم
  • مس
  • کیست (کریپتوسپوریدیوم)
  • فلوراید
  • رهبری
  • نیترات و نیتریت (شش ظرفیتی و سه ظرفیتی)
  • رادیوم
  • سلنیوم
  • کل مواد جامد محلول (TDS)

سیستم تصفیه آب AQUAPRO و AQUA OX از سیستم های تست شده و تایید شده برای حذف آلاینده ها هستند. درباره مزایای نوشیدن آب RO بیشتر بخوانید و نحوه کار سیستم های RO را در برخی دیگر از مقاله های ما بیاموزید .

با آب بطری خداحافظی کنید

هنگامی که به جایگزینی ایمن برای آب بطری روی می آورید ، مقدار زیادی از زباله ها را که غالباً غیرقابل بازیافت و در محل دفن زباله ها می شوند ، کاهش می دهید. بطری های آب ممکن است گران باشند و به مرور زمان تعویض هزینه های خود را در بر خواهد داشت.02166002588