دلایل زیادی برای استفاده از فیلترهای تصفیه آب وجود دارد. آنها می توانند طعم آب را بهبود ببخشند ، آلاینده های عمده و جزئی را از بین ببرند و آب را تا جایی که برای نوشیدن بی خطر باشد تصفیه کنند. نکته مهم: فیلترهای آب باید مرتباً تعویض شوند و راهی جز انداختن به سطل زباله برای شما باقی نمی گذارد. برخی از فیلترهای آب بدون تلاش زیاد قابل بازیافت هستند. کنار آمدن با سایر فیلتر ها کار را سخت می کند. اگر تصمیم به خرید سیستم جدید تصفیه آب دارید ، لازم است ابتدا با سازنده مشورت کنید که آیا فیلترهای آن قابل بازیافت هستند یا خیر. در زیر ، ما اطلاعات مربوط به چند مارک مشترک را برای شروع به اشتراک می گذاریم که بیشتر در کشور های پیشرفته به آن اهمیت داده می شود.
فیلترهای تصفیه آب اهداف مختلفی دارند
فیلترهای آب به چندین شکل مختلف وجود دارند. فیلترهای متداول فیلترهایی هستند که در پارچ های مخصوص تصفیه آب یا بالای شیر قرار می گیرند تا طعم و کیفیت آب شیر را بهتر کنند. کسانی که در مناطقی زندگی می کنند که آرسنیک در آب وجود دارد، باید فیلترهایی داشته باشند که اغلب زیر سینک ظرفشویی نصب می شوند. علاقه مندان به کوله پشتی یا افرادی که به کشورهای مختلف سفر می کنند ممکن است فیلترهای آب قابل حمل قدرتمندی داشته باشند تا بتوانند بدون خطر آب دریاچه ها یا چاه ها را بنوشند. اگر یخچال و فریزر شما پدال برداشت آب و یخ دارد ، به فیلتر تصفیه آب نیز مجهز هستند. بیش از ده فناوری تصفیه آب وجود دارد که می توان از آنها برای بالا بردن کیفیت تصفیه آب استفاده کرد:

  • کربن ، از جمله بلوک کربن و کربن فعال دانه بندی شده - آب از یک بلوک کربن عبور می کند ، که آلودگی ها را از بین می برد. فیلترها در انواع مختلف و ترکیبات مختلف می توانند از بهبود طعم آب گرفته تا حذف عناصر مضر جدی مانند سرب و جیوه عمل تصفیه را انجام دهند.
  • تبادل یونی - آب از روی مواد پلاستیکی عبور می کند که یونهای ناخواسته را با مواد مناسب تر مبادله می کند. اینها اغلب برای "نرم کردن" آب در مناطقی که کلسیم یا منیزیم در آب وجود دارد استفاده می شود.
  • اسمز معکوس - یا RO این همان سیستم تصفیه آبی است که شما به آن نیاز دارید تا صورت وجود آرسنیک یا سایر ترکیبات خطرناک در آب مانند نیترات ، نیتریت و غیره اطمینان پیدا کنید که به خوبی از پس تصفیه این آلودگی ها بر بیاید .پیشنهاد ما به شما استفاده از دستگاه تصفیه آب AQUA OX می باشد.این سیستم ، آب را از طریق غشایی نیمه نفوذ پذیر منتقل می کند و همه چیز بزرگتر از ذره آب را متوقف می کند.
    دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس AQUA OX

برای داشتن یک راهنمای مفید در مورد انواع فیلتر تصفیه آب ، دستگاه تصفیه آب و جوانب مثبت و منفی هر یک ، به بخش وبلاگ ما مراجعه کنید .

فیلترهای آب از چه موادی ساخته شده اند؟
علاوه بر خود ماده فیلتر کننده (کربن ، پلاستیک و غیره) ، بیشتر فیلترهای آب همراه با نوعی پوشش پلاستیکی یا فلزی نگه داشته می شوند. شرکت های مختلف از محصولات مختلفی استفاده می کنند. فیلترهای Brita با پلی پروپیلن ساخته می شوند (همچنین به عنوان PP یا فیلتر شماره 1 شناخته می شوند) ، در حالی که برخی فیلترها حاوی مقدار مناسبی آلومینیوم هستند. روش بازیافت هر کدام به ترکیب آن بستگی دارد.فیلتر تصفیه آبنحوه بازیافت فیلترهای آب
افرادی که دارای فیلتر آب Brita هستند می توانند آنها را از طریق برنامه ای به نام Gimme 5 بازیابی کنند که توسط شرکت Preserve اجرا می شود. تولید کننده مستقر در ماساچوست محصولی مانند بشقاب ، کارد و چنگال ، ظروف نگهداری مواد غذایی و مسواک را از پلاستیک بازیافتی تولید می کند. Whole Foods یکی از شرکای اصلی طرح Gimme 5 است و در بسیاری از فروشگاه های خود شماره 5 سطل جمع آوری پلاستیک دارد. اگر در نزدیکی Whole Foods زندگی نمی کنید ، می توانید با استفاده از آدرس موجود در وب سایت ، پلاستیک شماره 5 خود را برای نگهداری از طریق پست ارسال کنید. برای بازیافت این پلاستیک ها هزینه ای غیر از هزینه حمل و نقل وجود ندارد. بریتا توصیه می کند قبل از اینکه فیلترهای خود را در سطل بازیافت قرار دهید ، بگذارید برای چند روز خشک شوند و سپس هر کدام را در یک کیسه پلاستیکی مواد غذایی بپیچید. Everpure قول می دهد فیلترهای آب آن 100٪ قابل بازیافت هستند. مشتریان می توانند از طریق وب سایت آن با شرکت تماس بگیرند تا لیستی از مکان های بازیافت را بدست آورند یا آدرسی را دریافت کنند که می توانند فیلترهای ناخواسته را از طریق پست ارسال کنند. ماواوب سایت فیلترهای آب ادعا می کند که این "تنها شرکتی است که فیلترهای خود را با یک برنامه جامع برای بازیابی و بازیافت فیلترها پشتیبانی می کند." با این حال ، وب سایت اطلاعات بسیار کمی در مورد برنامه بازیافت شرکت ارائه می دهد. فیلترها می توانند در سطل های بازیافت در فروشگاه ها قرار بگیرند (مشخص نیست که آنها سطل های خودشان یا Gimme 5 مشخص نیست) یا می توانند از طریق پست الکترونیکی به این شرکت در Elgin ، IL ارسال شوند. اگر فیلتر آب Mavea دارید ، برای راهنمایی های بیشتر با این شرکت استعلام کنید. قطعاً ارزش بازیافت فیلترهای آب آنها را دارد زیرا حاوی نقره ارزشمندی هستند که در بسیاری از انواع محصولات قابل استفاده مجدد هستند. در سال 2011 ، جنرال الکتریک تعهد کرد که تمام فیلترهای آب در یخچال های خود را بدون هیچ گونه هزینه ای برای مصرف کنندگان بازیافت کند. قرار است هنگام خرید یک فیلتر آب جدید ، یک پاکت با هزینه پست به شما ارائه شود تا بتوانید فیلتر قدیمی خود را از طریق پست ارسال کنید.

آیا خودم می توانم محتویات فیلتر تصفیه آب را دور بیندازم؟
برخی از وب سایت ها توصیه می کنند که زغال یا مواد فیلتر کننده دیگر را در باغ یا در یک مسیر ماسه بریزید. این یک عمل ایمن نیست. با باز کردن فیلتر آب ، تمام آلاینده های محبوس شده در مواد فیلتر به محیط باز می گردند. علاوه بر این ، برخی از فیلترها حاوی مواردی هستند که نباید در باغ شما قرار گیرند ، مانند نقره ای که در فیلترهای Mavea ذکر شده است. اگر نمی توانید فیلتر آب خود را بازیافت کنید ، انداختن آن در سطل آشغال ایمن ترین راه است است.