اگرچه هرگز به آن فکر نمی کنیم ولی فیلتر تصفیه آب یخچال یکی از مهمترین لوازم و بخش های آشپزخانه است . آب لوله کشی را می گیرد و آن را تا ریزترین ذرات تصفیه می کند و اطمینان حاصل می کند که هر جرعه ای که می نوشید تمیز ، خوشمزه و عاری از هرگونه مواد مضر است. اما آیا عوض نشدن فیلتر آب یخچال و فریزر به طور منظم خطراتی دارد؟در بسیاری مواقع عدم تعویض به موقع فیلتر تصفیه آب یخچال ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند که می خواهیم در زیر به آن اشاره داشته باشیم.
خوشبختانه ، ایمن و قابل شرب نگه داشتن آب یخچال نسبتاً آسان است به شرطی که یادتان باشد فیلتر را طبق دستورالعمل های سازنده یخچال تعویض کنید . تعویض فیلتر یخچال هر 6 ماه

چه اتفاقی می افتد اگر فیلتر یخچال را تعویض نکنید؟
ممکن است مواد شیمیایی مضر مصرف کنید - مهمترین دلیل تازه نگه داشتن فیلتر این است که 99 درصد مواد شیمیایی مضر و آلاینده ها را از آب آشامیدنی شما از جمله سرب ، آزبست ، جیوه ، کیست ها ، سموم دفع آفات و باکتری های مضر پاک می کند. طبق شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) ، نزدیک به 77 میلیون آمریکایی از سیستم هایی که مطابق با استانداردهای فدرال نیستند و برای محافظت از سلامتی آنها طراحی نشده است ، آب می نوشند . برخی از آلاینده های معمول عبارتند از:

  • سرب - که تمایل دارد از طریق لوله های قدیمی به منبع آب نفوذ کند ، می تواند باعث مشکلات عصبی ، رفتاری و بهداشتی در کودکان و بزرگسالان شود. فیلترهای تصفیه آب ساید می توانند میزان سرب موجود در آب آشامیدنی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
  • آزبست - سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار می دهد که آزبست - ماده ای که در درجه اول در مواد ساختمانی و عایق یافت می شود - از طریق کانال های مختلف از جمله ضایعات صنعتی ، آلودگی جوی و فرسایش لوله ها وارد آب مصرفی ما می شود . خطرات بهداشتی مرتبط با آزبست شامل موارد جدی تنفسی ، مانند سرطان ریه و مزوتلیوم است. 
  • جیوه - نشان داده شده است که سطح بالای جیوه به مغز ، کلیه ها و جنین در حال رشد در زنان باردار آسیب می رساند. به طور کلی ، سطح جیوه در آب آشامیدنی به اندازه کافی بالا نیست که بتواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند ، اما یک فیلتر ساید آن را به طور کامل از بین می برد.
  • عوامل بیماری زا - بله ، شما می توانید در معرض باکتری ها ، انگل ها و ویروس ها باشید حتی بدون اینکه از خانه خود خارج شوید. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، شیوع بیماری های منتقله از طریق آب منجر به نزدیک به 300 مورد بیماری ، بیش از 100 مورد بستری در بیمارستان و 17 مورد مرگ در بین سال های 2013 تا 2014 شده است. 
  • زباله - آیا می دانید زباله های شیمیایی ، محصولات جانبی و حتی آلاینده های رادیواکتیو می توانند در آب آشامیدنی شما وجود داشته باشند؟ NRDC گزارش می دهد ، به دلیل نشت یا ذخیره نامناسب زباله ، می توان آب را با مواد رادیواکتیو حاصل از تولید سلاح و انرژی هسته ای بدل کرد. علاوه بر این ، مواد زائد پزشکی و دارویی در آب آشامیدنی آزمایش شده است.
  • خطرات عدم تعویض فیلتر آب یخچال و فریزریخچال شما سریعتر فرسوده می شود - به همان روشی که این مواد شیمیایی مضر می توانند روی بدن ما تأثیر بگذارند ، همچنین می توانند یخچال های ما را تحت تأثیر قرار دهند. عدم تعویض به موقع فیلتر آب یخچال و فریزر باعث پوسته پوسته شدن و رسوب در محفظه آب و یخ می شود که می تواند به یخچال شما آسیب جدی برساند. این تجمع باعث کند شدن و کم شدن جریان آب می شود و بر  طعم آب شما تأثیر منفی می گذارد.
  • آب شما طعم بدی دارد - فراموش نکنیم که یک فیلتر قدیمی قادر به حذف صحیح ذرات مزه در آب شما نیست و باعث می شود طعم آن فلزی ، سولفوریک باشد. بهترین راه برای اطمینان از داشتن H2O با کیفیت بالا و با مزه خوب، انتخاب یک فیلتر آب خوب است و مطمئن شوید که آن را در فواصل مناسب تعویض می کنید. داشتن آب با طعم و بوی خوب به جذابیت بیشتر آن کمک می کند بنابراین می توانید مقدار توصیه شده روزانه خود را بنوشید!

چند وقت یک بار باید فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟
اینکه با چه فاصله زمانی نیاز به تعویض فیلتر آب یخچال دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله ساخت و مدل یخچال ، کیفیت آب شیر موجود و تعداد دفعات استفاده از ویژگی های آب و یخ روی دستگاه. علاوه بر این ، تولید کنندگان مختلف یخچال و فریزر توصیه های مختلفی دارند. به عنوان مثال ، بسیاری از تولید کنندگان  فیلترهای آب یخچال مثل سامسونگ یا جنرال الکتریک پیشنهاد تعویض هر شش ماه را داده اند، در حالی که برخی تولیدکنندگان توصیه می کنند هر سه ماه تعویض فیلتر یخچال انجام شود. 

اگر به دنبال بهترین فیلتر آب جایگزین همه کاره هستید ، پیشنهاد می کنیم فیلترهای آب AQUA OX را بررسی کنید . بسیاری از فیلترهای آب AQUA NOTREN و AQUA OX با مارک های برجسته یخچال مانند Whirlpool ، LG، GE و غیره سازگار هستند.بهترین فیلتر بیرونی یخچالآیا به دنبال فیلتر تصفیه آب داخلی یخچال برای خانه خود هستید که مورد اعتماد آشپزخانه های معتبر نیز باشد؟ بهترین تجربه خرید فیلتر داخلی یخچال را با آکوانوترن را داشته باشید .محصولاتی با شهرت و با کیفیت بالا که ماندگاری بالایی دارند.خرید فیلتر داخلی یخچال

برای آشپزخانه هایی که از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می کنند ، هر زمان که به جایگزینی نیاز داشتید ، به سیستم های فیلتراسیون آب AQUA OX مراجعه کنید.
خبر خوب این است که اگر شما یک یخچال نسبتاً مدرن دارید ، این احتمال وجود دارد که دقیقاً زمان زمان تعویض فیلتر را به شما اطلاع دهد. با استفاده از سنسورهای داخلی ، یخچال قادر است زمان زمان به روزرسانی را تشخیص دهد و از طریق چراغ نشانگر جلوی یخچال به کاربر هشدار می دهد. اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه خود را با فیلترهای پشتیبان در اختیار داشته باشید تا هرگز از آب تمیز و خوشمزه دور نمانید!