مکان های زیادی برای خرید یک تصفیه آب خانگی وجود دارد. می توانید با یک متخصص محلی تماس بگیرید ، به یک فروشگاه لوازم تصفیه آب سر بزنید یا حتی به صورت آنلاین چیزی سفارش دهید، اما...

نکات بهداشتی و ایمنی

وقتی نوبت به تصفیه آب می رسد ، طیف گسترده ای از مسائل وجود دارند که ممکن است با آنها روبرو شوید. آب مصرفی شما ممکن است حاوی مواد معدنی خاصی مانند کلسیم یا آهن باشد که می تواند با ایجاد آهک و ایجاد لک در لوازم خانه ، ظاهر آنها را خراب کند ، اما اینها نگرانی هایی هستند که فقط ظاهر زندگی را ناخوشایند می کنند و در صورت خوردن یا نوشیدن آنها اثر مضر زیادی بر سلامتی بدن ما ندارند. اینها نمونه هایی از مواردی است که سازمان حفاظت محیط زیست آنها را آلاینده های ثانویه می نامد . از آنجا که مصرف آنها بی خطر است ، سازمان حفاظت محیط زیست قوانین و مقرراتی را برای محدود کردن مقدار آب شما تعیین نمی کند.

دسته دیگر عناصری که ممکن است در آب شما جابجا شوند ، Primary Containates نامیده می شود . آلودگی های اولیه همه مواردی هستند که دانش ثابت کرده است نوشیدن منظم آنها برای ما مضر است. سازمان حفاظت محیط زیست قوانینی را پیرامون این آلودگی ها ایجاد کرده است تا استانداردهایی را برای ایمنی ما فراهم کند. متأسفانه ، در جهان امروز موارد بیشتری وجود دارد که این مسائل بهداشتی مربوط به آب در حال آشکار شدن است. آلودگی هایی مانند سرب ، مواد شیمیایی PFOS ، آرسنیک و نیترات ها با اثرات مخرب سلامتی در ارتباط هستند و برای حواس انسان قابل تشخیص نیستند. اگر نگران حذف هرگونه آلودگی اولیه از آب خود هستید ، اینجاست که شما به یک سیستم فیلتراسیون آب نیاز دارید و می توانید به آن اعتماد کنید.خرید فیلتر تصفیه آب

اما هنگام خرید باید به دنبال چه گواهینامه هایی باشید؟ سه سازمان اصلی مستقل وجود دارد که به آزمایش و تأیید ادعاهای محصولات تصفیه آب اختصاص یافته اند: بنیاد ملی علوم (NSF) ، انجمن کیفیت آب (WQA) و انجمن بین المللی مقامات لوله کشی و ساخت (IAPMO).

در اینجا نگاهی دقیق به گواهینامه های تصفیه آب شخص ثالث موجود در این گروه ها و معنی آنها وجود دارد:

استانداردهای NSF / ANSI
استانداردهای NSF / ANSI

بنیاد ملی بهداشت بین المللی ( NSF ) یک سازمان صدور گواهینامه مستقل است که از دهه 1940 وجود دارد. این گروه از متخصصان و متخصصان بهداشت عمومی تلاش می کنند تا طیف گسترده ای از محصولات تولیدکنندگان آنچه را که ادعا می کنند انجام دهند.

برای صدور گواهینامه فیلتراسیون آب ، NSF از استانداردهای تعیین شده توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا ( ANSI ) استفاده می کند. چندین استاندارد مختلف برای سیستم های فیلتراسیون آب وجود دارد


NSF / ANSI 42: جلوه های زیبایی شناختی
این استاندارد حداقل نیازهای سیستم های تصفیه آب را که برای بهبود جنبه های مربوط به کیفیت آب غیر بهداشتی طراحی شده اند ، ارزیابی می کند. بنابراین ، در حال بررسی این است که یک محصول چقدر چیزهایی را که بر طعم ، بو و ظاهر آب شما تأثیر می گذارد فیلتر می کند. این ممکن است شامل حذف کلر در آب شهر ، جامدات جامد محلول (TDS) ، آهن و بسیاری از مواد معدنی باشد که باعث مشکلات کیفیت آب می شوند اما نگرانی سلامتی ندارند.

NSF / ANSI 44: نرم کننده های آب
این استاندارد به طور خاص برای ارزیابی سیستم های نرم کننده آب استفاده می شود. این حداقل نیازها را برای عوامل مختلف از جمله کاهش سختی و ظرفیت نرم کنندگی و همچنین ایمنی مواد و یکپارچگی سازه ایجاد می کند.

NSF / ANSI 44 همچنین افت فشار آب و دقت سیستم آب نمک را اندازه گیری می کند. بعلاوه ، تولیدکنندگان می توانند ادعاهایی در مورد کارایی مصرف نمک و آب بر اساس استانداردهای تعیین شده نیز داشته باشند. 

NSF / ANSI 53: اثرات سلامتی
این استاندارد شامل الزامات مربوط به محصولات فیلتراسیون آب است که ادعا می کنند بیش از 50 آلاینده را که نگرانی های خاص مربوط به سلامتی دارند کاهش می دهد. این آلاینده های آب مشکل ساز شامل سرب و سایر فلزات سنگین ، ترکیبات آلی فرار (VOC) ، کروم و باکتری Cryptosporidium هستند .

اگر فیلتری می خواهید که در مورد آلودگی های احتمالی مضر به شما آرامش دهد ، این گواهینامه مهمی است که باید جستجو کنید.

NSF / ANSI 58: اسمز معکوس
سیستم های اسمز معکوس (RO) یک روش محبوب برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی در خانه است و این استاندارد به طور خاص برای تأیید اثربخشی محصولات RO استفاده می شود.

فرآیند RO شامل یک غشای ویژه همراه با فیلتراسیون کربن است. NSF / ANSI 58 بررسی می کند که سیستم در حال حذف و کاهش هر آنچه ادعا می کند ، است. فراتر از آلاینده ها ، همچنین استانداردهایی برای کارایی ، ایمنی و یکپارچگی مواد و درجه بازیابی سیستم تعیین می کند. درجه بازیابی درصد آب تصفیه شده موجود برای نوشیدن در مقابل مقدار فاضلاب مورد استفاده برای شستشوی سیستم است.

NSF / ANSI 401: ترکیبات در حال ظهور / آلاینده های اتفاقی
در فیلتراسیون آب ، به اصطلاح آلاینده های در حال ظهور شامل 15 آلاینده خاص هستند که می توانند باعث مشکلات سلامتی شوند ، اگرچه ممکن است شواهد کافی برای تأیید این نگرانی ها وجود نداشته باشد. هنوز هم بسیاری از مردم نگرانی دارند. NSF می گوید 82 درصد از مصرف کنندگان در مورد اثرات منفی از مقدار بسیار کم از این مواد شیمیایی در آب آشامیدنی نگران است.

معروف ترین این آلاینده های در حال ظهور شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه و همچنین علف کش ها و آفت کش ها است. برخی از سیستم های RO و سایر دستگاه های فیلتراسیون آب ادعاهایی در مورد کاهش این آلاینده ها دارند. NSF / ANSI 401 نیازها را تنظیم می کند و بررسی می کند که ترکیبات به طور موثر کاهش می یابند.

گواهینامه محصول WQAگواهینامه محصول WQA

گواهینامه WQA می تواند شامل لیست گسترده ای از استانداردها ، از جمله استانداردهای NSF / ANSI ذکر شده در بالا باشد. همچنین برخی از استانداردهای خاص خود را ایجاد کرده است:

  • WQA S-100 : نرم کننده های آب تبادل کاتیونی خانگی ، تجاری و قابل حمل ، 2000
  • WQA S-200 : فیلترهای آب مسکونی و تجاری ، 2012
  • WQA S-300 : سیستم های آب آشامیدنی با استفاده از اسمز معکوس ، 2000
  • WQA S-400 : سیستم های آب آشامیدنی مقطر ، محل استفاده ، 2000

همچنین استانداردهای WQA وجود دارد که ادعاهای پایداری سیستم ها و رسانه های تصفیه آب را ارزیابی و تأیید می کند .

گواهینامه IAPMO
گواهینامه IAPMO

انجمن بین المللی لوله کشی و مقامات مکانیکی (IAPMO) استانداردهای بسیاری از محصولات لوله کشی را تعیین می کند. IAPMO توسط ANSI به عنوان یک سازمان توسعه استاندارد (SDO) نیز شناخته شده است.

IAPMO R&T یک آزمایشگاه ویژه است که آزمایش محصولات را برای طیف گسترده ای از تجهیزات تصفیه و تصفیه آب ارائه می دهد. این از استانداردهای مختلف مختلفی از جمله NSF / ANSI ، WQA و استانداردهای تاسیس شده خود استفاده می کند.

به عنوان مثال ، گواهینامه محصول آب آشامیدنی IAPMO شامل NSF / ANSI 44 ، 53 و 58 می باشد. همچنین محصولات را بر اساس استانداردهای WQA S-100 ، S-200 ، S-300 و S-400 ارزیابی می کند. گواهینامه های IAPMO باید هر سه سال یکبار تمدید شوند.

چرا می توانید به محصولات و مارک های مناسب آب اعتماد کنید

در آکوانوترن ، ما مشتاق علم و هنر درست کردن آب مناسب برای مردم هستیم. پس از بیش از 25 سال ، شرکت ما همچنان محصولات نوآورانه تصفیه آب را به بازار عرضه می کند. ما همچنین می خواهیم اعتماد افرادی را که از خانواده مارک های ما محصولات خریداری می کنند جلب کنیم .

علاوه بر آزمایش دقیق داخلی محصولات ما ، ما به طور منظم بسیاری از این گواهینامه های شخص ثالث را دنبال می کنیم. ما برای از بین بردن بسیاری از آلاینده های اولیه مانند سرب ، مواد شیمیایی PFOS ، آرسنیک و نیترات ها ، هم برای سینک ظرفشویی یا برای کل خانه راه حل های تأیید شده داریم ، بنابراین می توانید آب بدون نگرانی داشته باشید. به دنبال مهر از NSF ، WQA و IAPMO در ادبیات محصول باشید.

اگر در مورد یک تجهیزات خاص و گواهینامه های آن سالی دارید ، می توانید با تماس بگیرید و و با یک متخصص آب مورد اعتماد در منطقه خود صحبت کنید.