وقتی از زیر دوش حمام بیرون می آیید ، پوست شما چه احساسی دارد؟ آیا پوست خود را صاف ابریشمی یا تمیز و خشک حس می کنید.آیا بعد از استحمام احساس خشکی و خارش می کنید؟ آیا برای جلوگیری از خارش و تحریک پوست مجبورید هر روز لوسیون بزنید؟آب موجود در خانه شما می تواند تأثیرات چشمگیری بر روی وضعیت پوست شما داشته باشد و ممکن است همه این موارد به آب سخت یا آب نرم بستگی داشته باشد.

آنچه آب سخت می تواند برای پوست شما انجام دهد

  • صابون

آب سخت حاوی مواد معدنی محلول مانند کلسیم و منیزیم است. این مواد معدنی تشکیل آب با صابون را برای آب دشوارتر می کند و پس مانده های بدبو را پشت سر می گذارد. اگر در خانه خود آب سخت دارید ، متوجه خواهید شد که کف سفید صابون در وسایل حمام شما وجود دارد. آب سخت همچنین می تواند لوله کشی و سر دوش شما را مسدود کند و فشار را کاهش دهد.

اما چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که همان کف صابون روی پوست شما جمع می شود. به جای اینکه یک کف خوب بگیرید ، پس مانده ای را پشت سر می گذارید که منافذ پوست شما را مسدود می کند به همان روشی که لوله های شما را مسدود می کند. مسدود شدن منافذ می تواند منجر به خشکی پوست شود و شرایط پوستی مانند آکنه یا اگزما را بدتر کند.

روغن های طبیعی که بدن شما تولید می کند از طریق منافذ پوست شما پخش می شود. با مسدود شدن این منافذ ، روغن به دام می افتد و لکه هایی مانند جوش ایجاد می شود.

  • پوست خشک و تحریک شده

ضایعات صابون حاصل از آب سخت نه تنها می تواند منافذ پوستی شما را مسدود کند ، بلکه در بسیاری از افراد می توانند باعث خشکی ، خارش و تحریک شوند. مواد معدنی موجود در آب سخت در واقع می تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد در حالی که مانع از انجام وظیفه روغن های طبیعی تولید شده در بدن می شود ، یعنی روغن کاری و حفظ رطوبت پوست. آب سخت همچنین ممکن است پوست شما را سریعتر پیر کند. این به این معنی است که می تواند پیرتر از سن واقعی خود به نظر برسد!

دکتر متخصص پوست ، دکتر دنیس گروس در یکی از مجلات معتبر گفته است که بسیاری از ناخالصی های موجود در آب سخت ، مانند آهن و منیزیم ، می توانند رادیکال های آزاد ایجاد کنند که به سلول های سالم پوست آسیب می رسانند . این می تواند منجر به ایجاد خطوط ریز و چین و چروک شود. آسیب رادیکال آزاد حتی می تواند باعث تجزیه کلاژن شود ، که یک پروتئین ساختاری است که به پوست شما کمک می کند تا ظاهر و احساس سفت و سالم داشته باشد.

اگر اثرات منفی آب سخت را تجربه می کنید ؛ نگران نباشید - یک راه حل وجود دارد .

تاثیر آب بر روی پوست صورتیکی از بزرگترین مزایای نصب فیلتر تصفیه آب در خانه این واقعیت است که آب نرم برای تمیز کردن بهتر است. این برای لباس ها و ظروف و همچنین پوست شما مناسب است. آب نرم باعث می شود که کف کفگیر راحت تر ایجاد شود و آبکشی صابون را راحت تر می کند. این بدان معناست که صابون شما با کارایی بیشتری کار می کند و باقیمانده کف صابون مسدود کننده منافذ در سراسر بدن باقی نمی ماند.

به دلیل اینکه شما کف صابونی خوبی با آب سخت ندارید ، خواهید دید که از صابون بیشتری برای تمیز شدن استفاده می کنید ، که این مسئله مشکل را بیشتر می کند. اما با داشتن آب نرم ، می توانید از محصول صابون کمتری برای تمیز شدن استفاده کنید. در واقع ، پس از نصب تصفیه کننده آب ، ممکن است نیازی به خرید شستشوی بدن و لوسیون گران قیمت که فکر می کنید لازم دارید ، نداشته باشید. 

آب سخت روی پوست شما سخت است.با آب نرم پوست لطیف تری دارید. آب سخت تمیز شدن کامل را دشوار می کند. آب نرم برای تمیز شدن کامل بدن بهتر است.

برخی از افراد به احساس شستن بدن در آب سخت عادت می کنند. آنها نادرست تصور می کنند که "احساس تمیز پاکی" پس از دوش گرفتن به معنای این است که صابون کار خود را انجام داده است. با این حال ، آنچه واقعاً تجربه می کنید ، کفگیر صابون چسبنده در سرتاسر شما است - بدون ذکر آن پوست مرده و آلودگی که شسته نشده است.

از طرف دیگر ، هنگامی که برخی از افراد ابتدا نرم کننده آب را در خانه خود نصب می کنند ، احساس لک یا لغزندگی روی پوست آنها می شود. آسان است تصور کنید که تمیز نیستید و آن را به دلیل آب نرم سرزنش می کنید ، اما اینطور نیست.

احساس لغزشی احساسی است که پوست تمیز شما واقعاً احساس می کند. از آنجا که روغن های طبیعی بدن شما از پوست شما پاک نشده است ، احساس متفاوتی دارد. فراموش نکنید ، آن روغنهای طبیعی یک هدف مهم را دارند.

حقیقت این است که ایده "پوست تمیز و شکننده" بیش از هر چیز دیگری یک تاکتیک بازاریابی است. این صدای جیر جیر ناشی از رسوبات معدنی و کف صابون است.

کیفیت آب و شرایط پوست

نرم کردن آب درمانی برای هیچ نوع بیماری پوستی یا بیماری مزمن نیست. با این حال ، می تواند گامی مفید در جهت جلوگیری از تحریک و بهبود برخی از مشکلات سلامتی باشد. مقدار قابل توجهی تحقیق در حال بررسی چگونگی تأثیر آب سخت بر بیماری پوستی ، اگزما بوده است. این چیزی است که به گفته کارشناسان ، 20٪ کودکان 11 سال و کمتر و همچنین 8٪ نوجوانان و بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد.

یک مطالعه که در انگلیس انجام شد ، نشان داد که دانش آموزانی که در مناطقی با آب سخت زندگی می کنند 50٪ بیشتر دچار اگزما می شوند. آژانس های دیگر آب سخت را به عنوان محرک محیطی برای اگزما شناسایی کرده اند .

آب سخت ممکن است دلیل بیماری های پوستی نباشد ، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد می تواند باعث تشدید موارد شود. با استفاده از آب نرم ، احتمال مسدود شدن منافذ پوست و خشک شدن پوست ، خارش و تحریک پذیری و پوستی زیبا و شفاف مورد نظرتان بیشتر خواهد بود.خرید فیلتر داخلی یخچال