آیا تا به حال به این فکر کرده اید که "چند وقت یکبار باید فیلتر تصفیه آب یخچال خود را تعویض کنیم؟؟" شما تنها نیستید! به راحتی فراموش می کنیم که تامین بی پایان آب تازه و تمیز به فیلتر یخچال شما بستگی دارد.منبع تمیز آب برای سلامتی شما ضروری است. آبی که به خانه شما روانه می شود مواد معدنی سنگین ، باکتری ها و سایر آلاینده ها را از سمت لوله های آب جذب می کند. هنگامی که از پدال آب در یخچال خود استفاده می کنید ، وظیفه فیلتر این است که از آب را لز شر تمام آلودگی ها خلاص کند.
چرا باید فیلتر تصفیه آب یخچال خود را عوض کنیم؟
گرچه فواید تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال و فریزر از نظر سلامتی مهم است ، اما دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد که باید مرتباً آن را تعویض کنیم. اگر از همان فیلتر برای مدت طولانی استفاده کنیم ، آلودگی ها باقی مانده و فیلتر درست عمل نمی کند.

علاوه بر این باکتری ها و املاح مضر از فیلتر عبور می کند، و شما متوجه می شوید که آب یخچال شما طعم بدی پیدا کرده و یخ شما بوی بد می دهد و در نهایت ، فیلتر مسدود می شود. گرفتگی فیلتر آب می تواند به مشکلات دیگری در یخچال شما منجر شود ، از جمله تولید یخ کم و کاهش فشار آب از پدال.چرا باید فیلتر تصفیه آب یخچال خود را عوض کنیم؟

چند ماه یک بار اقدام به تعویض فیلتر کنید؟
به طور کلی ، تولید کنندگان توصیه می کنند فیلترهای آب یخچال را حداقل هر شش ماه تعویض کنید. با این حال ، عوامل زیادی وجود دارد که در تکرار مدت زمان تعویض فیلتر آب ساید تاثیر می گذارند.

سختی آب ، کیفیت آب و تعداد دفعات استفاده از پدال آب و یخ ساز به سرعت پر شدن فیلتر آب شما تأثیر می گذارد. اگر از کیفیت تأمین آب منزل خود مطمئن نیستید ، می توانید از نوارهای تست برای دیدن آلودگی ها استفاده کنید.
چند ماه یک بار اقدام به تعویض فیلتر کنید؟نشانه هایی که با دیدن آنها باید فیلتر یخچال را تعویض کنید:
اگر به خاطر نمی آورید آخرین باری که فیلتر آب یخچال شما تعویض شده است کی بوده ، چند علامت وجود دارد که می توانید با دیدن آنها متوجه شوید که زمان تعویض فیلتر تصفیه آب فرا رسیده است:

  • آب و / یا یخچال یخچال بوی بدی می دهد
  • آب یخچال و / یا یخ طعم بدی دارد
  • فشار پدال آب کم است
  • یخ ساز به کندی یخ می سازد یا اصلاً یخ نمی زند

با دیدن هر یک از این علائم پی می برید فیلتر کثیف شده و هرچه سریعتر باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

چگونه فیلتر آب یخچال را عوض کنیم؟
اکنون که می دانید چرا باید فیلترها را عوض کنید ، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه فیلترهای آب یخچال را عوض کنید ؟ خب ، این واقعا به ساخت و مدل یخچال شما بستگی دارد. خوشبختانه ، تولیدکنندگان دسترسی و جایگزینی آنها را آسان می کنند و مراحل اساسی تقریباً مشابه است:

  1. فیلتر جایگزین خریداری کنید. از کتابچه راهنمای مالک یخچال خود استفاده کنید یا شماره مدل را به صورت آنلاین جستجو کنید تا جایگزینی صحیح فیلتر را پیدا کنید.
  2. فیلتر آب را پیدا کنید. مجدداً ، با استفاده از دفترچه راهنما یا جستجوی آنلاین ، فیلتر آب را در واحد خود قرار دهید.
  3. منبع تغذیه را خاموش کنید. یخچال و فریزر خود را از دیوار دور کرده و با استفاده از شیر آبرسانی منبع تغذیه را قطع کنید.
  4. فیلتر را بردارید. بسته به مدل و مارک ، فیلتر را یک چهارم بچرخانید و فیلتر را بیرون بکشید یا دکمه خروج فیلتر را فشار دهید.
  5. فیلتر جدید را نصب کنید. فیلتر جدید را بچرخانید یا به راحتی آن را در جای خود قرار دهید. باز هم ، این بستگی به محفظه فیلتر آب دارد.

منبع تغذیه را دوباره روشن کنید. سوپاپ را به حالت روشن بچرخانید و یخچال خود را به عقب برگردانید.

همچنین شما می توانید با خرید فیلتر تصفیه آب بیرونی یخچال ، کیفیت ، آب و یخ یخچال خود را افزایش دهید.استفاده از فیلتر پشت یخچالی سبب بهبود کیفیت آب و افزایش عمر فیلتر داخلی یخچال شما می شود.

برای مثال در اغلب این فیلترها از کربن فعال برای جذب مواد مضر و آلودگی استفاده می شود که می تواند طعم و بوی خوبی به آب و یخ یخچال شما بدهد. با تعویض به موقع فیلتر بیرونی ساید ، آب آشامیدنی تمیز و سالم تری برای خود و خانواده خود فراهم کنید.

عدم تعویض به موقع این فیلتر ها سموم ناخوشایندی را در خود جای می دهد که می تواند طعم آب را تغییر داده و به یخچال ، و سلامتی شما آسیب برساند.

فیلتر بیرونی یخچال