فیلتر کردن آب در خانه بسیار مهم است. کیفیت بهتر آب به معنای سلامتی بهتر برای همه افراد در خانه شما است. با این حال ، ما می دانیم که لیست طولانی فیلترها برای انتخاب وجود دارد. خب ، از کجا شروع می کنید؟دو نوع محبوب سیستم های فیلتراسیون شامل سیستم تصفیه آب اسمز معکوس و سیستم فیلتر آب کل خانه وجود دارد. اما ، اگر هر دو آب تمیز تهیه کنند ، تفاوت آنها تا چه اندازه متفاوت است؟ برای شروع بهتر ، ما عملکرد بین سیستم اسمز معکوس و سیستم فیلتر آب کل خانه را بررسی می کنیم.

اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس یک روش موثر برای فیلتر کردن آب لوله کشی در خانه شماست. در طول این فرآیند ، املاح آب حذف می شوند. این فرآیند با فیلتر کردن آب از طریق یک غشا ممبران نیمه نفوذپذیر ، درصد زیادی از آلودگی های موجود در آب آشامیدنی شما را کاهش می دهد - سدی که ممکن است برخی ذرات از آن عبور کنند ، اما برخی دیگر نمی توانند. این نوع سیستم فیلتراسیون به دلیل تعداد قابل توجهی از آلاینده هایی که می تواند حذف کند ، در بین صاحبان خانه و صاحبان مشاغل بسیار محبوب است. 

اگرچه ممکن است گیج کننده به نظر برسد ، اگر کمی بیشتر در مورد اسمز بدانید ، درک آن آسان تر است. یک قسمت اساسی از طبیعت ، اسمز برای مهاجرت محلول های شور ضعیف با محلول های شور تر عمل می کند. از نظر آب ، این به معنای مهاجرت آب با ناخالصی کمتر به آبی است که ذرات یا آلودگی بیشتری دارد. این اتفاق می افتد تا زمانی که چگالی دو طرف غشا sem نیمه نفوذی برابر شود. 

بنابراین ، اسمز معکوس اساساً تکنیک عقب مانده اسمز است. محلول هایی با تعداد ذرات بالاتر از طریق غشا ممبران نیمه نفوذ پذیر تحت فشار قرار می گیرند تا آلودگی های ناخواسته کاهش یابد.

فیلتراسیون آب خانه کامل چیست؟

سیستم تصفیه آب کل خانه در مقیاس بزرگتری نسبت به اسمز معکوس کار می کند. این ماده برای ضد عفونی کردن محصولات جانبی ، کاهش مواد مدفوع ، پاکسازی سیستم کودهای خطرناک و مبارزه با باکتری های منتقله از آب مانند لژیونلا و نورو ویروس است. با این وجود ، به جای اینکه فقط در یک منطقه تمرکز کند ، همه آب را فیلتر می کند.

این فیلترها چه آلاینده هایی را کاهش می دهند؟ 

اسمز معکوس برای کاهش آرسنیک V ، ، کروم ، باریم ، کادمیوم ، مس ، رادیوم ، سلنیوم ، کدورت ، کیست ها ، فلوراید ، سرب و TDS (مواد جامد محلول) عمل می کند. فیلترهای اسمز معکوس برای کاهش فلوراید با سرعت تقریبی 93.8٪ کار می کنند. فیلتر کربن در  سیستم تصفیه آب اسمز معکوس 6 مرحله ای  به کاهش کلر کمک می کند بنابراین می توانید آب را بدون بو و طعم بنوشید. فیلترهای اسمز معکوس برای کاهش بسیاری از مواد مضر کار می کنند.

سیستم های تصفیه خانه های کل به محض ورود به سیستم های لوله کشی ، کلر ، کلرامین ، رسوب ، آلاینده های قابل توجه و سایر ضد عفونی کننده های خطرناک را کاهش می دهند. یک سیستم کل خانه تأثیر مثبت و قدرتمندی در زیرساخت های لوله کشی شما دارد. سیستم های کل خانه عمر دستگاه های با استفاده از آب مانند مخازن آب گرم ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و قابلمه های قهوه ای را افزایش می دهد ، زیرا آب ورودی به آنها عاری از آلودگی خواهد بود. اگر به کل فیلتر خانه خود محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش اضافه کنید ، می توانید از مزایای اضافی آن قدردانی کنید. این موارد شامل از بین بردن باکتری ها ، ویروس ها و عوامل بیماری زا است بنابراین تولید مثل نمی شوند. این سیستم همچنین تا 99.9٪ از میکروارگانیسم های مضر از جمله E. coli ، کریپتوسپوریدیوم و ژیاردیا را کاهش می دهد.  

تفاوت های اساسی چیست؟

سیستم های اسمز معکوس آب آشامیدنی و پخت و پز را تصفیه می کنند و به طور معمول در زیر سینک ظرفشویی قرار می گیرند. سیستم تصفیه آب کل خانه برای تصفیه تمام آب هایی که از خانه عبور می کنند استفاده می شود ، بنابراین در خط اصلی آب قرار دارد. سیستم های اسمز معکوس بسیار متمرکز هستند و به آرامی کار می کنند ، در حالی که سیستم های آب کل خانه به سرعت فیلتر آب می کنند تا بتواند از طریق کل خانه جریان کارآمد داشته باشد. فیلترهای کل خانه برای فیلتر کردن آلاینده های خاص از کل خانه کار می کنند و سیستم های اسمز معکوس طیف وسیعی از آلودگی های آب آشامیدنی را کاهش می دهند و دارای کیفیت بسیار بالاتری می باشند  . 

چگونه می توان فهمید که کدام نوع فیلتر برای من مناسب است؟ 

درک مزایای هر سیستم هنگام انتخاب یک سیستم مناسب برای شما مهم است. سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس سلامت و طعم آب شما را بهبود می بخشند ، از فیلتراسیون چند مرحله ای و کاهش فلزات سنگین برخوردار هستند. فیلترهای اسمز معکوس برای پاکسازی آب آشامیدنی مناسب و مفید هستند. اگر به دنبال نوشیدن آب بسیار تصفیه شده هستید ، یک سیستم اسمز معکوس این کار را انجام می دهد. 

اگر شما به سیستم فیلتراسیون نیاز دارید و هیچ مشکل خاصی در آلودگی ندارید ، یک فیلتر خانه کاملاً برای استفاده عمومی کار می کند. این سیستم برای محافظت از آبی که از دوش شما ، سینک ظرفشویی و موارد دیگر عبور می کند کار خواهد کرد. سیستم های اسمز معکوس مشکل را در پایین خط درمان می کنند ، اما یک فیلتر خانه کامل این مشکل را در نقطه ورود حل می کند. اگر به دنبال این نوع فیلترها هستید ، تصمیم گیری آسان است. و اگر آلاینده های خاصی برای حمله دارید ، هنوز می توانید یک سیستم تصفیه خانه کامل تهیه کنید و بعداً با فیلترهای اضافی اقدام کنید. 

وقتی زمان قرار دادن فیلتر تصفیه آب در خانه شما فرا رسید ، دریغ نکنید و با ما تماس بگیرید. ما طیف گسترده ای از سیستم های تصفیه آب خانگی را برای هر مسئله کیفیت ، بودجه ، خانوار و به شما پیشنهاد می کنیم. هنگامی که با ما تماس بگیرید 02166002588 خوشحال خواهیم شد که شما را به آب تمیزتر و مطبوع تری متصل کنیم .خرید فیلتر تصفیه آب