بیشتر اوقات ، آب برای بیشتر موارد آزمایشگاهی و بالینی از آب لوله کشی تصفیه می شود. مهم است که ناخالصی ها از بین بروند و آلودگی اضافی به طور موثر مدیریت شوند.بعضی از فناوری ها بر روی آلاینده های خاص تمرکز می کنند در حالی که برخی دیگر بر طیف وسیعی از آلودگی ها تأثیر می گذارند. برای دستیابی به خلوص صحیح آب برای یک کاربرد خاص ، به روشی مقرون به صرفه ، فناوری ها باید به صورت ترکیبی مرتب شده و عملکرد آنها بهینه شوند.فن آوری های تصفیه آب

در این صفحه می توانید در مورد فن آوری هایی که به طور ترکیبی برای از بین بردن ناخالصی های مختلف موجود در منابع آب آشامیدنی استفاده می شود ، اطلاعات کسب کنید.


کربن فعال

کربن فعالکربن فعال شامل یک پیچ و خم از منافذ کوچک با اندازه های مختلف از 500-1000 نانومتر و مساحت حدود 1000 متر مربع در گرم است. ماهیت این سطح باعث جذب ناخالصی های آلی از آب و تجزیه کاتالیستی کلر آزاد و به آهستگی تر ، کلرامین ها می شود.
کربن فعال 

  • کارتریج های قبل از بهبود
  • فیلترهای ونت کامپوزیت
  • کارتریج تصفیه نهایی

کربن فعال چگونه کار می کند؟

سطح وسیع کربن فعال باعث می شود که ترکیبات آلی از طریق نیروهای یونی ، قطبی و ون در والس به سطح جذب شوند. کربن فعال به طور معمول در ترکیب با سایر فن آوری ها در فرآیند تصفیه آب استفاده می شود و استفاده از این برای طراحی محصول باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مهمترین مزایای کربنهای فعال شده در فرآیند پیش تصفیه ، حذف کلر یا کلرامین است.


الکتروديونيزاسيون (EDI)الکتروديونيزاسيون (EDI)

الکترود يونيزاسيون (EDI) يك تكنولوژي تصفيه آب با هدايت الكتريكي است كه با استفاده از برق ، تبادل يوني و رزين گونه هاي يونيزه را از آب جدا مي كند. ترکیبی از رزینهای تبادل یونی و غشاهای تبادل یونی ، که برای انتقال ناخالصی های یونی به جریان آب ضایعات یا کنسانتره استفاده می شود و آب محصول تصفیه شده را ترک می کند.

الکتروديونيزاسيون (EDI) از آنجا که ناخالصی ها از طریق سیستم آب کنسانتره خارج می شوند ، تجمع آنها باعث خستگی رزین نمی شود و بنابراین باعث افزایش طول عمر رزین می شود. یک واحد EDI ممکن است سالها قبل از نیاز به جایگزینی کار کند. به طور معمول مقاومت در برابر آب محصول> 15 MΩ.cm به طور مداوم با استفاده از این فرآیند حاصل می شود. این فناوری می تواند به عنوان جایگزینی برای کارتریج های تصفیه یکبار مصرف استفاده شود.توسعه و استفاده از آن در تصفیه آب بر برخی از محدودیت های بسترهای رزینی تبادل یونی ، به ویژه آزاد سازی یون ها با خالی شدن بسترها.الکتروديونيزاسيون (EDI)الکتروديونيزاسيون چگونه کار می کند؟

آب وارد ماژول EDI می شود ، جایی که جریان اعمال شده یون ها را مجبور می کند تا از طریق رزین ها و از طریق غشاها حرکت کنند. این یونها در جریانهای کنسانتره جمع آوری می شوند که می توان آنها را تخلیه یا بازیافت کرد. پس از آن می توان مستقیماً از محصول محصول دیونیزه شده استفاده کرد یا برای خلوص بیشتر آب تحت درمان بیشتری قرار گرفت.

وقتی یونها از طریق رزین ها و بین غشاهای انتخابی کاتیون یا آنیون جابجا می شوند ، با یون های H + و OH - مبادله می شوند. یونهایی که به رزینهای تبادل یونی متصل می شوند تحت تأثیر یک میدان الکتریکی اعمال شده به خارج ، به یک محفظه جداگانه مهاجرت می کنند. همچنین یونهای H + و OH - لازم برای نگهداری رزینها در حالت احیا شده آنها تولید می شود. یونها در محفظه جداگانه هدر می روند.

تخت های تبادل یونی در سیستم های EDI ما به طور مداوم بازسازی می شوند تا به همان روش تخت های تبادل یونی که در حالت دسته ای کار می کنند ، تخلیه نشوند.

TN 33 - EDI Technology PURELAB Chorus 2+.pdf
TN 39 - EDI Technology within the MEDICA range.pdf


تبادل یونی
تبادل یونی

تبادل یونی چگونه کار می کند؟

آب از بسترهای رزینهای تبادل یونی عبور می کند که یونهای محلول در داخل دانه ها مهاجرت می کنند. در اینجا ، به عنوان تابعی از تراکم تغییر نسبی (شارژ در هر حجم هیدراته) ، آنها برای سایتهای مبادله رقابت می کنند. این رزین ها مهره های متخلخل زیر 1 میلی متری هستند که از پلیمرهای نامحلول بسیار متقاطع با تعداد زیادی سایت تبادل یونی به شدت ساخته شده اند.تبادل یونی

دانه های یونیزاسیون یا کاتیونی هستند و هم آنیونی و یونهای H + را با کاتیونها (مثلا Na + ، Ca2 + و Al3 +) یا یونهای OH- برای آنیونها مبادله می کنند (به عنوان مثال Cl- ، NO3- و SO42-). یون هیدروژن حاصل از مبدل کاتیونی با یون هیدروکسیل مبدل آنیون متحد شده و آب خالص تشکیل می دهد.

تخت های رزین های تبادل یونی به صورت کارتریج یا استوانه در دسترس هستند و معمولاً قبل از تعویض برای مدتی استفاده می شوند. این اتفاق زمانی می افتد که کاتیونها و آنیونها جایگزین اکثر مکانهای H + و OH- فعال در رزین شده باشند. پس از اتمام بسته ها ، می توان آنها را با شستشوی بیش از حد یون های مطلوب با استفاده از اسیدها و بازهای قوی تولید کرد. این کل روند را معکوس می کند و کاتیون ها و آنیون های ناخواسته را از بین می برد ، با این وجود این نیاز به استفاده از مواد شیمیایی سخت دارد.

چرا ELGA بهتر است؟

در تمام فرآیندهای یونیزاسیون این خطر وجود دارد که ناخالصی های یونیزه ضعیف با نزدیک شدن به فرسایش از رزین ها و در برنامه شما شسته شوند. دلیل این امر این است که ، پس از یک دوره استفاده ، ظرفیت تبادل یونی یک بسته تصفیه شروع به اتمام می کند و این ترکیبات ابتدا آزاد می شوند ، حتی قبل از اینکه مقاومت به زیر 18.2 MΩ-سانتی متر برسد. فناوری ثبت اختراع ELGA PureSure® از این امر جلوگیری می کند.

PureSure® یک بسته تصفیه و سیستم نظارت مضاعف است که نتایج دقیق و گردش کار بدون وقفه را تضمین می کند. بسته تصفیه ثانویه با نزدیک شدن به فرسودگی ، هر نوع ماده آلی و سیلیسی را که ممکن است توسط بسته تصفیه کننده اول آزاد شود ، در خود نگه می دارد و زمان تغییر مواد مصرفی را بدون تأثیر بر نتایج به شما می دهد. نه تنها به تضمین خلوص آب شما کمک می کند ، بلکه امنیت و هشدار پیشرفته عمر بسته تصفیه قابل استفاده را نیز افزایش داده اید.

مزایا و محدودیت ها

یونهای معدنی محلول را از بین می برد و مقاومت آن تا 18.2MΩ.cm (در 25 درجه سانتیگراد) و <1 ppb آلودگی کل یونی می دهد

by با دیونیزاسیون با استفاده از اسید و بازها احیا می شود

solution محلول تصفیه آب مقرون به صرفه

bacteria باکتریها ، مواد آلی ، ذرات یا پیروژن ها را به طور موثری از بین نمی برد

capacity ظرفیت محدود - به محض اشغال همه سایت های یونی ، یون ها دیگر حفظ نمی شوند.


PureSurePureSure

PureSure® یک فناوری منحصر به فرد است که در آن یک بسته تصفیه دوگانه و سیستم نظارت ، نتایج دقیق را با گردش کار بدون وقفه تضمین می کند.

PureSure

PureSure ® تکنولوژی منحصر به فرد که در آن یک بسته تصفیه دوگانه و نظارت بر سیستم تضمین نتایج دقیق با گردش کار بی وقفه است. فرآیندهای یونیزاسیون که در آن از رزینهای تبادل یونی برای نگهداری ناخالصیهای داخل کارتریج استفاده می شود ، ظرفیت محدودی برای ناخالصی دارد. پس از رسیدن به این ظرفیت ، ردپای ناخالصی های یونیزه ضعیف در آب محصول شسته می شوند و در نهایت (هنگامی که غلظت کافی باشد) مقاومت در برابر آب محصول از 18.2 MΩ.cm کاهش می یابد. فن آوری ELGA PureSure مانع از این اتفاق می شود.

یک فرایند تبادل یونی دو تخته با نظارت مقاومت بین مرحله ای اجازه می دهد تا هر ناخالصی آزاد شده در هنگام خستگی یک کارتریج اولیه ، توسط کارتریج پرداخت ثانویه ایجاد شود. این روش کیفیت آب محصول تضمین شده ، بهینه ، هشدار پیشرفته در مورد تغییر مصرف و عمر مفید مصرفی طولانی تر را می دهد.


اسمز معکوساسمز معکوس

اسمز معکوس روشی مقرون به صرفه برای از بین بردن ناخالصی های موجود در آب با استفاده از غشایی نیمه تراوا است. دریابید که چگونه RO آلودگی ها را از بین می برد.اسمز معکوس

اسمز معکوس (RO) فرایندی است که به موجب آن آب به صورت جریان متقابل از طریق غشایی تحت فشار عبور می کند. اسمز معکوس با کارایی تصفیه کننده استثنایی یکی از اقتصادی ترین روش ها برای حذف تا 99٪ ناخالصی ها است.

اسمز معکوس (RO) چگونه کار می کند؟

در طی اسمز معکوس ، آب خوراک از طریق ورودی ورودی غشای RO تحت فشار (به طور معمول 4-15 بار ، 60-220 psi) به صورت جریان متقابل پمپ می شود. به طور معمول 15-30٪ آب تغذیه از طریق غشا نفوذ می کند و از غشا به عنوان کنسانتره ای که حاوی بیشتر نمک ها ، مواد آلی و اساساً همه ذرات است از آن خارج می شود.

غشاهای RO معمولاً فیلم نازک پلی آمید هستند و در محدوده وسیعی از PH پایدار هستند ، با این وجود می توانند توسط عوامل اکسید کننده مانند کلر آسیب ببینند ، بنابراین معمولاً برای محافظت از غشا به پیش تصفیه نیاز است. از غشاهای RO برای حذف آلاینده های آب و رد آلودگی های آبی که قطر آنها کمتر از 1 نانومتر است استفاده می شود. به طور معمول بیش از 90٪ ناخالصی یونی ، بیشتر ناخالصی های آلی ، و تقریباً تمام ذرات ، باکتری ها و مولکول های زیستی از فیلتر تصفیه شده یا آب نفوذ می کنند. اینها از ماژول RO در جریان آب ضایعات یا کنسانتره انجام می شوند.


فیلتراسیون زیر میکرونفیلتراسیون زیر میکرون

فیلتراسیون اساساً به همان روش غربال عمل می کند و مانعی فیزیکی بر اساس اندازه منافذ برای عبور ذرات در سیستم های آب تصفیه شده فراهم می کند. از فیلترهای غشایی با اندازه منافذ معمولاً 1 تا 10 نانومتر استفاده می کند که می تواند ذراتی به اندازه ماکرومولکول های پروتئینی را از بین ببرد. اولترافیلتراسیون یک فناوری عالی برای اطمینان از کیفیت ثابت آب فوق العاده خالص با توجه به ذرات ، باکتری ها و پیروژن ها است.

فیلتراسیون زیر میکرون ، از جمله فیلترهای میکرو ، فوق میکرو و فوق العاده (1-200 نانومتر) به عنوان بخشی از یک حلقه "پرداخت" یا در زمان استفاده استفاده می شود. از فیلتراسیون خوب برای از بین بردن باکتری ها (زنده یا مرده) و مولکول های فعال بیولوژیکی استفاده می شود. این فیلترهای مطلق دارای منافذ کوچکتر از هدف مورد نظر خود هستند و می توانند ناخالصی را حفظ کنند در حالی که اجازه عبور آب را می دهند. ناخالصی هایی که با فیلتراسیون زیر میکرون از بین می روند ، شامل باکتری ها ، کلوئیدها ، آنزیم ها ، اندوتوکسین ها و ذرات معلق است.

چگونه کار می کند؟

جریان آب به یکی از دو روش هدایت می شود: یا (1) مستقیماً از طریق غشا هدایت می شود ، یا (2) به شکل "جریان متقاطع" که در آن بخشی از آب ورودی از سطح غشا عبور می کند تا با شستشو رسوب کم کند. آلودگی های دور.

اولترافیلترها معمولاً در نزدیکی دهانه خروجی سیستم تصفیه آب نصب می شوند تا غلظت میکروارگانیسم ها و مولکول های آلی بزرگ را کاهش دهند. برای اطمینان از م remainثر بودن این فیلترها باید مرتباً نگهداری شود.


ماورابنفش

ماورابنفش

از نور ماوراio بنفش (UV) به عنوان روشی برای غیرفعال سازی میکروارگانیسم ها با قطع اسیدهای نوکلئیک و ایجاد اختلال در DNA آنها استفاده می شود و به طور مثر از همانند سازی جلوگیری می کند. نور ماوراio بنفش که به صورت خطی در سیستم های تصفیه آب آزمایشگاهی استفاده می شود ، لامپ های کم فشار جیوه هستند.

ماورابنفش

چگونه کار می کند؟

اشعه ماورا UV بنفش در حالی که مولکولهای آلی بزرگ را به اجزای یونیزه کوچکتر تجزیه می کند ، در دوزهای پایین DNA و RNA پلیمراز را مختل می کند. سپس این اجزا توسط بسترهای رزینی تبادل یونی با خلوص بالا پایین دست حذف می شوند. حذف قبلی یون های آلی بهینه سازی اثربخشی این فن آوری در تصفیه آب است. همچنین از اشعه ماوراio بنفش برای از بین بردن گونه های کلر و کلرامین از آب ، در فوتولیز استفاده می شود.

تصفیه آب با نور UV-C برای اکسیداسیون عکس ناخالصی های آلی و / یا غیرفعال سازی میکرو ارگانیسم ها استفاده می شود. اکسیداسیون عکس ناخالصی های آلی منجر به ایجاد گونه های قطبی یا شارژ می شود که می تواند متعاقباً توسط فرآیند های تبادل یونی برداشته شود. به طور معمول لامپ ماورا UV بنفش بخشی از یک حلقه تصفیه کننده "صیقل دهنده" از جمله تبادل یونی را تشکیل می دهد که از طریق آن بارها و بارها آب برای حفظ کیفیت پخش می شود. در محصولات ELGA که از این روش استفاده می کنند می توان آب با کربن آلی کل (TOC) <ppbC 5 و باکتری های <1 CFU / ml را بدست آورد.