ممکن است در نگاه اول آب لوله کشی برای سلامتی ما بی خطر باشد ، اما با کمی بررسی متوجه می شویم که این آب حاوی آثاری از آلاینده ها مانند سموم دفع آفات است که می تواند کیفیت آن را تغییر دهد و با تصفیه آب شهری به طور کامل از بین نمی رود. ما به شما نشان می دهیم که چگونه تشخیص دهید آب شما آلوده است و چگونه می توانید آن را کامل تصفیه کنید.
از کجا بفهمیم آب لوله کشی آلوده است؟
سموم دفع آفات (یا محصولات گیاه پزشکی) مواد شیمیایی هستند که برای مقابله با گونه های مضر حیوانات یا گیاهان به طور عمده در کشاورزی (بیش از 90٪) ، بلکه در صنایع ، ساخت و ساز و نگهداری نیز استفاده می شوند. فرانسه مصرف کننده عمده سموم دفع آفات در اروپا است. اینها به خاک نفوذ می کنند ، که دلیل وجود آنها در آبهای زیرزمینی و همچنین منابع آب شیرین را توضیح می دهد. از آنجا که برخی از سموم دفع آفات بسیار پایدار هستند ، حتی در گذشته استفاده از آنها ممنوع بوده است (به عنوان مثال DDT یا لیندان) هنوز می توان ردپای آنها را در خاک و آبهای زیرزمینی یافت.

آژانس های منطقه ای آب ، که کیفیت آب عرضه شده به شیر را تضمین می کنند ، با استفاده از مواد شیمیایی اکثر سموم دفع آفات را از بین می برند. اما سیستم های کنترل آلودگی نمی توانند 100٪ ذرات آلاینده را از بین ببرند. بنابراین ، مقررات فرانسه حداکثر غلظت سموم دفع آفات 0.5 میکروگرم در لیتر آب را با حداکثر آستانه 0.1 میکروگرم در لیتر برای هر آفت کش اعمال می کنند. بسته به مناطق فرانسه ، غلظت باقی مانده سموم دفع آفات در آب روان یکسان نیست.بیش از 95٪ مردم فرانسه می توانند آب متناسب با مقررات (و بنابراین کاملاً عاری از سموم دفع آفات) داشته باشند ، مناطق بزرگ کشاورزی فرانسه اغلب بخشی از 5٪ باقی مانده است. وزارت همبستگی و بهداشت یک نقشه تعاملی تنظیم کرده است به شما امکان می دهد کیفیت آب را بر اساس منطقه و ترکیب آن مشورت کنید.
آب لوله کشی

خطرات مصرف بقایای سموم دفع آفات در آب برای سلامتی  چیست؟
این مصرف گاه به گاه نیست بلکه تماس مداوم با آفت کش ها باعث به خطر افتادن سلامتی ما می شود و نوشیدن روزانه آب آلوده می تواند در این امر نقش داشته باشد. ما امروز دقیقاً نمی دانیم که عواقب طولانی مدت جذب سموم دفع آفات فقط با مصرف آب آشامیدنی چیست ، زیرا مطالعات انجام شده در این زمینه بسیار دیرهنگام بوده. بنابراین برای اطلاع از نتایج خیلی زود است. به همین ترتیب ، یک منطقه خاکستری بیش از آنچه که "اثر کوکتل" نامیده می شود آویزان است: در واقع ، اگر مولکول های مختلف آفت کش ها به صورت جداگانه مصرف شوند خطری برای سلامتی در غلظت های مجاز توسط ارگانیسم های سلامتی ایجاد نمی کند ، اطلاعات کمی در مورد اثرات تجمعی چندین مولکول در یک زمان وجود دارند.

از طرف دیگر ، ما می دانیم که مواجهه قابل توجه جهانی با آفت کش ها (به دلیل مجاورت مناطق بزرگ کشاورزی یا استفاده از سموم دفع آفات برای باغ ، نگهداری یا مصرف میوه ها و سبزیجات آلوده بدون شستشو به عنوان مثال) ، می تواند باعث توسعه برخی سرطان ها و بیماری های پارکینسون و آلزایمر. همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض یک زن باردار باعث مشکلات رشد در کودکان خردسال یا جنین می شود.

برای از بین بردن آفت کش ها کدام محلول فیلتراسیون را انتخاب کنیم؟
نگران کیفیت آبی که مصرف می کنید هستید؟ وحشت نکنید ، فیلتر تصفیه آب برای از بین بردن سموم دفع آفات و سایر موجودات آلوده وجود دارد و میتوانید از آب برای تصفیه هرچه بهتر آب لوله کشی استفاده کنید.اولین و ساده ترین گزینه این است که فیلتراسیون را مستقیماً از شیر ، بر اساس کربن فعال انجام دهید .

این راه حل ارزان و سریع نصب می شود ، زیرا به هیچ گونه تغییری در سینک ظرفشویی شما احتیاج ندارد. فقط دستگاه تصفیه آب را زیر سینک ظرفشویی خود قرار دهید و آن را به شیر ورودی آب وصل کنید. این سیستم نمک های معدنی و عناصر کمیاب طبیعی موجود در آب را حفظ کرده و از شر کلر ، بوی بد ، بو و آفت کش ها خلاص می شوید.دستگاه تصفیه آب 3 مرحله AQUAPRO MULTI-STAGEدستگاه تصفیه آب سه مرحله آکواپرو AQUAPRO Multi-stage یک سیستم تصفیه آب جمع و جور برای فیلتر کردن آب آشامیدنی زیر سینک آشپزخانه با قابلیت اتصال به یخچال ساید.با استفاده از این سیستم فیلتراسیون ، آب آشامیدنی شما طعم بهتری ، بدون کلر و شفاف می شود. این سیستم به شما امکان نوشیدن آب تصفیه شده با کیفیت خوب را می دهد.

راه حل دوم ، ایمن ترین و کارآمدترین روش برای داشتن آب با کیفیت به روشی پایدار ، نصب سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس است . در این سیستم که زیر سینک ظرفشویی نصب می شود ، آب از طریق چندین فیلتر و یک غشای بسیار نازک عبور می کند و امکان حذف تقریباً تمام مواد محلول در آب را فراهم می کند که بسیار کارآمدتر از یک سیستم فیلتراسیون معمولی است. 

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نیاز به نگهداری کمی دارد. فقط کافی است هر سال به تعویض کارتریج های مختلف (بسته به حجم آب فیلتر شده) و فیلتر ممبران هر 2 یا 3 سال فکر کنید.

دستگاه تصفیه آب 7مرحله اینلاین AQUA OXWORSمعمولاً یک سیستم فیلتراسیون حرفه ای که ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد ، یک سیستم تصفیه آب 6 یا 7 مرحله ای RO است. هر مرحله انواع خاصی از آلاینده ها را از بین می برد و تمام مراحل باید شما را تقریباً از هر نوع آلودگی محافظت کند. آب فیلتر شده توسط دستگاه تصفیه آب AQUA OX تضمین می کند آبی با کیفیت بهینه ، بدون سموم دفع آفات ، در نتیجه هیچ خطری برای سلامتی شما در آب آشامیدنی باقی نمی گذارد.