آب همیشه برای سیستم بدن ، سلامتی و بقای ما ضروری بوده است ، اما اخیراً یکی از محبوب ترین "دیوانه های تناسب اندام" شده است زیرا مردم در سراسر جهان به دنبال به دست آوردن مزایای سلامتی نوشیدن مقادیر مطلوب آب تمیز فیلتر شده هستند از طریق سیستم های آب خالص و آب بطری.
اگرچه قبلاً مردم برای تأمین سهمیه روزانه آب آشامیدنی خود عمدتاً به آب لوله کشی قدیمی متکی بودند ، اما در 25 سال گذشته ، به دلیل ترسهای مختلف بهداشت عمومی ، بسیاری از مصرف کنندگان از این منبع تاریخی آب دور می شوند. شرکت های تولید آب بطری ، نویدبخش یک محصول آب سالم و خالص نسبت به آب لوله کشی هستند تا بتوانند تقاضای روزافزون آب آشامیدنی با کیفیت را تأمین کنند.

واضح است که صنعت آب بسته بندی شده نزدیک به سه دهه است که وجود دارد و برای ماندگاری در اینجا قرار دارد ، اما آیا قیمت آب بطری واقعا ارزش آن را دارد؟ آیا واقعاً مصرف کنندگان برای آب خود محصول آب بهتر و تصفیه شده تری دریافت می کنند؟

ادعاهای اخیر علیه شرکت کوکاکولا و نام های تجاری متعدد آن در مورد آب بطری ، یکی از بزرگترین باورهای غلط در مورد کیفیت آب بطری را به صورت علنی برجسته کرده است. کوکا کولا ، تبلیغ آب بطری شده خود را به عنوان "آب خالص" یا "آب ساکن" ، اکنون در ایالات متحده مورد تحقیق قرار گرفته است زیرا عمداً مصرف کنندگان را در مورد ماهیت واقعی محتوای بطری های خود گمراه کرده است. به جای تأمین آب از چشمه های طبیعی ، کوکاکولا در بسیاری موارد بطری های خود را با آب شیر فیلتر شده پر می کرد.آب معدنی اختصاصی شمامتأسفانه روند بطری کردن آب لوله کشی فقط به شرکت کوکاکولا محدود نمی شود. در سال 1999 ، شورای دفاع منابع ملی ایالات متحده آمریکا یک مطالعه چهار ساله انجام داد که در آن تیم های تحقیقاتی آنها بیش از 1000 نمونه از 103 مارک آب بطری شده را آزمایش کردند. این محققان دریافتند: "تخمین زده می شود که 25 درصد یا بیشتر از آب بطری شده فقط آب شیر در یک بطری باشد - بعضی اوقات بیشتر از طریق سیستم فیلتراسیون آب تصفیه می شود ، گاهی اوقات نه."

در یک مورد ، مشخص شد که یک مارک آب بطری شده ، تبلیغ شده به عنوان "آب خالص و یخچال دار" از منبع آب شهری گرفته می شود در حالی که مارک دیگری با عنوان "آب چشمه" از منبع آب کنار خطرناک پمپ می شود سایت تخلیه زباله. اگرچه " آب لوله کشی تصفیه شده بوسیله فیلتر تصفیه آب " بدون شک از آب شیر تصفیه شده مطمئن تر و خالص تر است (بسته به روش های تصفیه) ، یک مصرف کننده باید انتظار داشته باشد که چیزی بیشتر از آب شیر بازسازی شده برای قیمت استثنایی آب بطری دریافت کند. پس باید از اخلاق تجاری این شرکتها در سراسر کره زمین ، از جمله در استرالیا ، سال کرد. این سوال با توجه به نتایج فوق بسیار معتبر است.

اگر آب بطری لزوماً محصول آب خالص تری از آب لوله کشی را ارائه نمی دهد ، مطمئناً محصول آب با طعم بسیار بهتری را فراهم می کند ، درست است؟ پاسخ این سوال منفی است. طعم آب از یک بطری همیشه بهتر از آب لوله کشی نیست ، چه رسد به اینکه خیلی بهتر باشد.

در حالی که طعم و مزه مطمئناً بسیار ذهنی است ، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که آب بطری اساساً چیزی بیش از آب لوله کشی ندارد. در بسیاری از موارد ، آب خالص تر از آب لوله کشی نیست و حتی ممکن است طعم بهتری نداشته باشد. بنابراین ، بسته به مارک تجاری ، بطری آب ممکن است در مقایسه با آب لوله کشی شما تمیز و بی خطر باشد. واقعیت: حدود یک پنجم مارک های آب بطری شده از نظر وجود مواد شیمیایی مصنوعی مانند مواد شیمیایی صنعتی و مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید پلاستیک مانند فتالات ، ماده شیمیایی مضر که از ظرف پلاستیکی آن به آب می ریزد ، مثبت بودند. شرکت های تولید آب بطری ، از آنجا که در استانداردهای پاسخگویی یکسانی با سیستم های آب شهری نیستند ، ممکن است آب با کیفیت قابل توجهی پایین تر از آبی را که معمولاً از شیر دریافت می کند ، تأمین کنند.

با استفاده از دستگاه تصفیه آب مانند سیستم اسمز معکوس یا فیلتر کل خانه ، می توان کیفیت آب لوله کشی را در هر خانه بیشتر کرد ، مواد شیمیایی یا آلاینده های مضر موجود را برای از بین بردن اطمینان از ایمنی آب آشامیدنی از بین برد. نه از بطری های پلاستیکیدستگاه تصفیه آب