سرب در تامین آب مدتی است که در ایالات متحده نگران کننده است. در بیست سال گذشته ، مقررات دولتی شهرداری ها را ملزم کرده است که سطوح خاصی را حفظ کرده و به طور منظم آزمایش آلودگی را انجام دهند.متأسفانه هنوز مشکل حل نشده است.وضعیت اضطراری اعلام شده در فلینت ، میشیگان در سال 2016 یک زنگ خطر اصلی برای مردم در سراسر کشور بود. مشکلات زمانی رخ داد که شهر از استفاده از آب دیترویت به آب بسیار خورنده از رودخانه فلینت آلوده تبدیل شد.حقایق زیر به شما کمک می کند خطرات آلودگی به سرب در خانه خود را بفهمید و چه اقداماتی را می توانید برای محافظت از خود و خانواده انجام دهید.

1. چرا سرب یک نگرانی بهداشتی است

سرب یک فلز طبیعی است ، اما برای انسان نیز سمی است. هنگامی که بلعیده می شود ، می تواند در بدن تجمع پیدا کند و به طور بالقوه انواع مختلفی از عوارض سلامتی مانند مشکلات رشدی ، افزایش خطر ابتلا به سرطان ، آسیب شدید به سیستم عصبی ، سیستم تولید مثل و سایر اندام ها و همچنین فشار خون بالا و کم خونی را ایجاد کند.

موارد شدید مسمومیت با سرب ممکن است باعث تشنج یا تشنج شود و منجر به مرگ شود. عواقب مسمومیت با سرب برگشت ناپذیر است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید مسمومیت با سرب در هر سال باعث مرگ و میر حدود 143.000 سطح جهان است.

در حالی که آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) سطوحی دارد که قابل قبول می داند ، هیچ سطحی از تماس با سرب که ایمن تلقی شود وجود ندارد. EPA تخمین می زند که حدود 40 میلیون آمریکایی در معرض آب آشامیدنی آلوده به سرب قرار دارند که این امر خطری برای سلامتی محسوب می شود.

2. چگونه سرب در منبع آب به دست می آید

در بیشتر شرایط ، آلودگی سربی ناشی از لوله کشی قدیمی است. لوله های سربی قدیمی تر می توانند در زیرساخت های شهرداری وجود داشته باشند ، یا لوله ها و وسایل سربی با سربی در یک محل زندگی شخصی وجود داشته باشد.

سرب هنگام تماس آب خورنده با لوله ها و تجزیه شدن فلز به داخل آب شسته می شود و در نتیجه ذرات سرب آب را آلوده می کند.

در فلینت ، حدود نیمی از خطوط خدمات شهری به خانه ها از سرب ساخته شده بود. آب توسط یک عامل ضد خوردگی تصفیه نمی شود ، که دولت فدرال به آن نیاز دارد.

کنگره ایالات متحده استفاده از لحیم سرب را ممنوع کرد و میزان سرب شیرها و لوله ها را در سال 1986 محدود کرد. با این حال ، خانه هایی که قبل از ممنوعیت ساخته شده اند ممکن است هنوز لوله کشی حاوی سرب داشته باشند.

اعتقاد بر این است که دوش گرفتن در آب حاوی سرب خطری برای سلامتی ندارد. اما نباید از آب حاوی سرب بنوشید ، بپزید یا مسواک بزنید.

در حالی که سرب می تواند به طور طبیعی در منابع آب وجود داشته باشد ، بندرت از آب دریاچه ها و رودخانه ها وارد آب می شود. افرادی که دارای چاه خصوصی هستند نیز می توانند آلودگی سربی را تجربه کنند. این به این دلیل است که چاه های قدیمی ممکن است سرب در بسته بندی داشته باشند ، که از آن برای آب بندی چاه استفاده می شود. و برخی از مارک های پمپ دارای اجزای ساخته شده از برنج هستند که می توانند حاوی سرب نیز باشند.

3. کودکان خردسال بیشتر در خطر مسمومیت با سرب هستند

EPA می گوید 10 تا 20 درصد از افراد معمولی در معرض سرب از آب آشامیدنی آلوده هستند. اما این تعداد برای نوزادان بسیار بیشتر است. 40 تا 60 درصد از تماس آنها با سرب از آب ناشی می شود زیرا با فرمول مصرفی آنها مخلوط می شود.

کارشناسان بهداشت می گویند خطر برای نوزادان و کودکان نوپا بیشتر است زیرا بدن آنها چهار تا پنج برابر بیشتر از بزرگسالان سرب جذب می کند. شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) بدتر نشان می دهد که کودکان به نسبت وزن بدن خود دو و نیم برابر بزرگسالان آب می نوشند.

در حالی که اثرات مسمومیت با سرب در کودکان می تواند از کودکی به کودک دیگر متفاوت باشد ، بزرگترین خطر تأخیر شدید در رشد است. یک مقاله در سال 2016 از Popular Science توضیح داد که وقتی سلول های مغز سرب را جذب می کنند ، اغلب بر هیپوکامپ تأثیر می گذارد ، که برای یادگیری و حافظه ضروری است. جذب سرب مغزی همچنین بر قشر جلویی ، که مسئول توجه ، برنامه ریزی و تفکر انتزاعی است ، تأثیر می گذارد.

یک کودک یا نوزاد با علائم مسمومیت با سرب ممکن است رشد کند خود را نشان دهد ، مشکلات یادگیری داشته باشد ، مشکلات رفتاری داشته باشد ، به راحتی تحریک شود و علائم خستگی را نشان دهد.

بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا فرزند شما با مسمومیت با سرب سر و کار دارد ، انجام آزمایش خون است. این چیزی است که متخصص اطفال شما باید بتواند ارائه دهد. در واقع ، این یک متخصص اطفال بود که اولین بار در فلینت زنگ خطر را به صدا در آورد پس از آنکه متوجه سطوح خونی در کودکان دو تا سه برابر مقدار معمول شد.

4. آب گرم باعث افزایش قرار گرفتن در معرض سرب می شود

اگر شما فکر می کنم سرب وجود دارد در آب خود را، و یا اگر شما می دانید که لوله های سربی که در آن زندگی می کنید، نمی آب خود را قبل از استفاده از آن به جوش آید. این فقط اوضاع را بدتر می کند. جوشاندن آب باعث تبخیر مقداری از آن می شود که در واقع غلظت سرب را در آب خانه شما افزایش می دهد.

آب گرم نیز بسیار خورنده تر از آب سرد است. باعث می شود سرب سریعتر از آب سرد حل شود. به همین دلیل ، اگر مشکوک هستید که آب شما حاوی سرب است ، باید از پختن کامل آن اجتناب کنید و برای مخلوط کردن شیر خشک کودک از منبع کاملاً متفاوتی استفاده کنید.

آبی که به مدت شش ساعت یا بیشتر در سیستم لوله کشی خانه شما نشسته است ، ممکن است غلظت بیشتری از سرب داشته باشد. اگر می خواهید نوردهی خود را کاهش دهید ، مرکز کنترل بیماری (CDC) توصیه می کند که سیستم خود را شستشو دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این کار ، از وب سایت CDC دیدن کنید.

5. یک نرم کننده آب به تنهایی نمی تواند سرب را حذف کند

یک نرم کننده آب به تنهایی برای حذف سرب از منبع آب خانه طراحی نشده است. نرم کننده های آب با حذف مواردی مانند کلسیم ، منیزیم و آهن ، سختی آب را کاهش می دهند.

دائمی ترین راه حل برای آلودگی سرب در خانه جایگزینی تمام لوله کشی های قدیمی است که حاوی سرب است. این ممکن است بسیار گران باشد و جایگزین عملی برای بسیاری از افراد نیست.

خوشبختانه روش های تصفیه آب دیگر و فیلتراسیون در خانه وجود دارد که می تواند قرار گرفتن در معرض سرب در آب آشامیدنی را کاهش دهد.

6. سیستم اسمز معکوس یکی از بهترین راه حل ها است

یک روش م toثر برای تصفیه آب برای حذف سرب ، نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) در زیر سینک آشپزخانه است. این کار آلودگی هایی مانند سرب را مستقیماً در محل استفاده در خانه شما از بین می برد.

سیستم RO اکثریت قریب به اتفاق ذرات سرب را از آب حذف می کند ، بنابراین استفاده از آن برای نوشیدن و آشپزی برای خانواده شما بی خطر خواهد بود. همچنین بسیاری از آلاینده های دیگر را فیلتر می کند و آب خالص و طعم عالی را برای شما باقی می گذارد.
دستگاه تصفیه آب 7مرحله اینلاین AQUA OXWORS

این سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس به طور موثری آلودگی سرب را کاهش می دهند.همچنین می توانید سیستم های اسمز معکوس ما را با مارک های AQUA OX یا AQUAPROرا با بالا ترین کیفیت دریافت کنید.

7. سرب توسط حواس انسان قابل تشخیص نیست

ساکنان شهر فلینت ، میشیگان هنگام تغییر شهر از منبع دیترویت به رودخانه فلینت قطعاً متوجه مشکلاتی در آب خود شدند. بوی بد می داد ، طعم عجیبی داشت و کثیف به نظر می رسید ، اما آن سربی نبود که آنها مشاهده می کردند.

تفاوت قابل توجه در آب آنها از آهن ناشی می شود ، که نشان می دهد که بسیار خورنده است ، آهن را از شبکه آب حل کرده و بر ظاهر ، بو و طعم آن تأثیر می گذارد. با این حال ، مردم نتوانستند سربی را که از لوله ها نیز می آمد تشخیص دهند.

این به این دلیل است که سرب هنگام حل شدن در آب کاملاً بی بو ، بی مزه و نامرئی است.

اگر مشکوک هستید که سرب در آب شما وجود دارد ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای کسب اطلاعات با ارائه دهنده آب خود تماس بگیرید. CDC می گوید برای شروع با پرسیدن سازمان آب خود را اگر آب شما دارای سطح سرب بالاتر از 15 قسمت در میلیارد (PPB) است، که حداکثر مجاز توسط سازمان حفاظت محیط زیست. سپس بپرسید آیا لوله سرویس (یا لوله سربرگ) در خیابان دارای سرب است.

اگر سرب از منبع آب شما تامین نمی شود ، باید آلودگی سرب را از داخل خانه خود آزمایش کنید.

8. برای آزمایش سرب آب خود از آزمایشگاه مجاز استفاده کنید

در حالی که کیت های آزمایش سرب DIY وجود دارد که می توانید برای مصارف خانگی خریداری کنید ، این کیت ها به دلیل نادرست و غیرقابل اعتماد بودن شناخته می شوند.

بهترین راه برای اینکه بدانید واقعاً در آب شما چه چیزی وجود دارد این است که یک آزمایشگاه دارای مجوز دولتی انجام آزمایش را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02166002588 تماس بگیرید .