نوشیدن آب سالم و بدون آلودگی برای کودکان و بزرگسالان یک امر ضروری است. خوشبختانه ، در اکثر کشورهای پیشرفته ، نوشیدن آب شیر به دلیل فیلتراسیون و تمیز کردن فشرده ای که قبل از رسیدن به خانه شما انجام می شود ،بسیار مطمئن است. با این حال هنوز هم اشکالاتی دارد و نیاز به تصفیه مجدد به وسیله فیلتر های تصفیه آب دارد.فلوراید و کلر که هنوز در برخی از کشورهای پیشرفته برای پاکسازی آب لوله کشی استفاده می شود ، می تواند طعم یا بوی نامطبوعی به آن ببخشد. ناگفته نماند که ، حتی اگر مواد شیمیایی گفته شده در مقادیر قابل قبولی استفاده شود که به سلامتی شما آسیب نرساند ، اما هنوز هم برای بسیاری از افراد نگران کننده است.
مزایای فیلتر تصفیه آب یخچالاین را به این واقعیت اضافه کنید که حتی در کشورهای پیشرفته گاهی تصادفاتی اتفاق می افتد و آب لوله کشی به طور ناگهانی غیر قابل شرب می شود ، بنابراین خرید فیلتر آب برای خانه شما خرید بسیار مهمی می شود.

چه فیلتری باید تهیه کنید؟ انواع مختلفی از سیستم های تصفیه آب در خارج وجود دارد که پیگیری همه آنها دشوارتر می شود. برخی آب کل خانه شما را فیلتر می کنند ، برخی فقط آب سینک آشپزخانه شما را فیلتر می کنند مانند دستگاه تصفیه آب خانگی . برخی افراد ترجیح می دهند فقط از پارچ های فیلتر کننده آب استفاده کنند و بعضی هم، از فیلترهای آب یخچال برای تصفیه آب استفاده می کنند.

فیلتر تصفیه آب یخچال به یخچال و فریزر شما متصل می شود. این بدان معناست که آب شیر شما هنوز فیلتر نمی شود و نمی توانید مستقیماً از شیر آب بنوشید. با این وجود ، شما پدال آب مستقل در درب یخچال خود را دارید و می توانید از آنجا آب سرد و خنک بنوشید.

فیلتر آب یخچال دقیقاً چقدر کار می کند؟
فیلتر تصفیه آب یخچال منبع تغذیه خود را از سیستم لوله کشی منزل شما گرفته و آن را از طریق یک سری روش های فیلتراسیون که در داخل خود یخچال اتفاق می افتد منتقل می کنند. اولین مرحله فیلتر آب معمولاً ذرات بزرگ مانند خاک ، گل و لای ، شن و خاک را از بین می برد. دومین مرحله فیلتر معمولاً از مخلوط روی و مس استفاده می کند که برای از بین بردن کلر آب شما در نظر گرفته شده است. آخرین مرحله به طور معمول شامل نوعی فیلتر کربن است که از شر سایر آلودگی های میکروسکوپی خلاص می شود و با این کار طعم و بوی آب را نیز بهبود می بخشد. فیلترهای دیگری نیز وجود دارد که در پشت یخچال نصب می شوند که کیفیت آب را از طریق افزودن مواد معدنی و غیره بهبود می بخشد.فیلتر مینرال ساید AQUA OXاما برای نگاهی عمیق تر ، بیایید تمام مزایایی که می توانید از خرید فیلتر آب یخچال داشته باشید را مرور کنیم.

مزایای فیلترهای آب یخچال:

  • فیلتر های یخچال آب آشامیدنی شما را بسیار خوشمزه تر می کنند . فیلترهای آب یخچال با حذف فلوراید و کلر از آب لوله کشی و همچنین هر نوع آلودگی دیگری که در آن وجود دارد ، به طرز چشمگیری طعم آن را بهبود می بخشد و بوی نامطبوع را از بین می برد. این راحتی شما را به شدت خوشحال می کند ، و شما را به نوشیدن بیشتر آب تشویق می کند - بسیاری از مردم متوجه نیستند که آنها تقریبا به اندازه مورد نیاز آب نمی نوشند ، و این بیشتر به این دلیل است که آب شیر طعم خوب مثل آب های معدنی را ندارند . فیلترهای آب یخچال به راحتی این مشکل را برطرف می کنند.
  • تصفیه آب ساید خطرات بهداشتی ناشی از نوشیدن آب شیر را کاهش می دهند . آب لوله کشی در کشورهای پیشرفته به طور کلی از کیفیت بالایی برخوردار است ، اما حتی در آنجا نیز گاهی اوقات می تواند آلودگی های ناخواسته داشته باشد. و در کشورهای در حال توسعه - آب لوله کشی اغلب خطرات جدی برای سلامتی به همراه دارد. و فیلترهای آب یخچال و همچنین انواع دیگر فیلترهای آب خانگی در کاهش خطرات سلامتی نوشیدن آب لوله کشی آلوده بسیار عالی عمل می کنند.
    فیلتر داخلی یخچال
  • فیلتر های آب یخچال در کل آب آشامیدنی شما را بسیار سالم می کنند . فیلترهای آب یخچال با از بین بردن آلاینده های ناخواسته و همچنین بعضی اوقات معدنی کردن آب ،آن را از هر لحاظ ممکن سالم تر می کنند.
  • این فیلتر ها رشد جسمی فرزندان شما را بهبود می بخشند . به خصوص در خانوارهای دارای فرزند ، داشتن منبع آب آشامیدنی با کیفیت بالا برای رشد جسمی مناسب آنها ضروری است. داشتن آلاینده هایی در آبی که کودکان شما می نوشند یکی از آسان ترین راه ها برای ایجاد یک مقدار غیرقابل محاسبه از مشکلات و بیماری های سلامتی است. ناگفته نماند که داشتن آب شیر مزه بد مزه می تواند به کودکان شما یاد دهد که آب کمتری از آب مورد نیاز خود بنوشند که این خود مسئله نگران کننده ای است.
  • بسیار کارآمد هستند . یک فیلتر آب یخچال معمولی می تواند صدها یا هزاران گالن آب را قبل از اینکه کارتریج فیلتر نیاز به تعویض داشته باشد ، فیلتر کند.
  • پس انداز زیادی می کنند . آب بطری به طور متوسط تا 1000 برابر آب شیر آب گران است.اگرچه یخچال و فریزر نیز رایگان نیست ، اما باعث افزایش بی نظیر کیفیت آب نیز می شود.
  • آنها سازگار با محیط زیست هستند . فیلترها مانند اکثر فیلترهای آب یخچال و فریزر با کمک به شما در کاهش آب بطری شده ، تأثیر مثبت چشمگیری بر محیط زیست دارند. صنعت آب بطری یکی از موتورهای اصلی آلودگی پلاستیک و استفاده از روغن است.
  • آب آشامیدنی شما همیشه دلپذیر و سرد خواهد بود . یک مزیت دیگر که فیلترهای آب یخچال را از سایر فیلترهای آب خانگی متمایز می کند ، این است که با فیلتر آب یخچال ، آب آشامیدنی شما نه تنها همیشه فیلتر می شود بلکه به طرز مطلوبی سرد است. این امر به ویژه در ایالت ها یا کشورهایی که درجه حرارت اغلب بالاتر از آن چیزی است که ما می خواهیم ، بسیار خوب است.
  • فیلترهای یخچال همچنین می توانند یخ تولید کنند . به عنوان یک امتیاز اضافی ، فیلترهای آب یخچال معمولاً می توانند از آبی که فیلتر کرده اند یخ درست کنند. این برای مهمانی های کوکتل و هر مکان دیگری حتی در مواردی که یخ یک ماده مصرفی است بسیار مناسب است.
  • آنها همیشه پر از آب فیلتر شده هستند ، بنابراین لازم نیست منتظر بمانید. برخلاف سایر فیلترهای خانگی آب لوله کشی ، فیلترهای یخچال در حالی که شما از آنها استفاده نمی کنید وظیفه خود را انجام می دهند و آب فیلتر شده را در یک ظرف ذخیره می کنند. به این ترتیب آب همیشه آماده نوشیدن است و نیازی نیست که صبر کنید تا فیلتر شود.
  • فیلترهای آب یخچال به طور مستقیم با اکثر مدل های جدید یخچال نصب می شوند .

البته ، این نوع فیلترهای آب کامل نیستند و دارای معایبی هم هستند:

  • آنها ممکن است فضای یخچال شما را کاهش دهند . این مسئله برای بسیاری از خانواده های بزرگ که اغلب فضای یخچال و فریزر بسیار مورد نیاز است ، یک مشکل قابل توجه است. به خصوص که فیلترهای آب یخچال معمولاً روی درب یخچال قرار می گیرند و درب یکی از فضای برتر یخچال است. بنابراین ، اگر یک یخچال کوچک یا یک خانواده بزرگ دارید ، فیلتر آب یخچال و فریزر می تواند به نوعی آزار دهنده باشد.
  • آب همیشه سرد است که در صورت نیاز به آب فیلتر شده ولرم یا دمای اتاق می تواند یک ایراد باشد. واقعاً خوب است که در طول ماه های تابستان به طور بی پایان آب آشامیدنی خنک و فیلتر شده داشته باشید ، اما در زمستان ترجیح می دهید آب شما گرمتر باشد. بنابراین ، اگر فیلتر آب یخچال و فریزر تنها راه تصفیه آب آشامیدنی تصفیه شده در خانه شما است ، ممکن است این مشکل را داشته باشید که باید آبی را که یخچال از قبل برای شما سرد کرده است ، گرم کنید.
  • اگر یخچال و فریزر شما به طرز خاصی ناخوشایند خراب شود ، ممکن است مجبور شوید کل یخچال را تعویض کنید یا یک تعمیر ناخوشایند انجام دهید . بسیاری از فیلترهای آب یخچال و فریزر به گونه ای در یخچال شما ادغام شده اند که در هنگام خراب شدن بسیار مشکل است ، یا کم و بیش قابل رفع نیستند و باید همراه با بقیه یخچال ها خارج شوند. البته ، این یک اتفاق معمول نیست ، بنابراین چیزی نیست که لزوماً باید مورد توجه قرار گیرد ، اما قطعاً اتفاقی که برای فیلترهای آب پیشخوان یا زیر فیلترهای آب سینک می افتد نیست.
  • فیلترهای یخچال تنها یک نقطه تصفیه آب برای خانه شما فراهم می کنند . فیلترهای آب یخچال و فریزر مانند میز آب یا زیر فیلتر سینک ظرفشویی فقط می توانند به عنوان منبع واحد آب فیلتر شده استفاده شوند. هیچ منبع آب دیگری در خانه شما نه در آشپزخانه و نه در حمام آب تصفیه شده به شما نمی دهد. برای مثال اگر می خواهید آب دوش شما فیلتر شود ، برای این منظور به یک فیلتر کاملاً جداگانه احتیاج دارید.
  • استفاده از فیلتر آب یخچال یا شامل خرید یخچال کاملاً جدید ، یا قرار دادن یخچال قدیمی خود در یک فرآیند نصب آزار دهنده است . نصب فیلتر آب یخچال دقیقاً آسان نیست و معمولاً تهیه یک یخچال کاملاً جدید است. اگرچه به یخچال جدید احتیاج دارید ، عالی است - همانطور که گفتیم ، بیشتر حالتهای جدید یخچال به هر حال با فیلتر آب عرضه می شوند - اگر به یخچال نیازی ندارید ، بهتر است سراغ نوع دیگری از سیستم تصفیه آب خانگی بروید.

فیلتر بیرونی یخچال