در این بخش به سوالات متداولی که در مورد فیلتر های تصفیه آب یخچال پرسیده می شود پاسخ خواهیم داد.مثل زمان تعوض فیلتر یخچال ، چگونگی نصب فیلتر تصفیه آب ساید و نحوه فیلتر ریست کردن یخچال.

آیا فیلترهای یخچال منقضی می شوند؟

خیر. فیلترها تا زمانی که خشک نگه داشته شوند ماندگاری نامحدودی دارند. به همین دلیل، ما همیشه خرید فیلتر تصفیه آب یخچال با تخفیف را توصیه می کنیم که برای هر فیلتر تخفیف اضافی به شما ارائه می دهد.و می توانید با هر زمان که میخواهید فیلتر ها را در خانه نگه دارید.

فیلترم نشتی داره آیا توصیه ای برای برطرف شدنش دارید؟

ابتدا محفظه فیلتر را باز کنید تا مطمئن شوید اورینگ به درستی در شیار قرار گرفته است. اگر اورینگ در جای خود قرار دارد و فیلتر همچنان به نشتی ادامه می دهد، مقدار کمی روغن گیاهی را مستقیماً روی اورینگ بمالید تا به ایجاد آب بندی کمک کند.

من تازه یک فیلتر جدید نصب کردم و در آب دانه های ریز دیده می شود. دلیل آن چیست؟

این دانه ها و یا احیانا طعم دار بودن آب به احتمال زیاد نتیجه حباب های هوای فشرده در فیلتر است که در اولین آبگیری پس از نصب فیلتر تصفیه آب جدید در آب رها می شود. توصیه می کنیم چند لیتر آب را دور بریزید. گالن های بعدی باید عاری از حباب های هوا و یا مزه باشند.

چگونه بفهمم یخچال من دارای فیلتر داخلی است؟

در بیشتر موارد، مدل‌های یخچال ساید بای ساید حاوی پدال آبگیری داخلی و یخ‌ساز با فیلتر هستند. اگر یخچال شما ساید بای ساید نیست، توصیه می کنیم مکان های زیر را برای فیلتر بررسی کنید:

  • داخل یخچال - به دنبال یک قوطی فیلتر سیلندر باشید که از بالای یخچال آویزان است (فیلتر معمولاً در گوشه سمت راست بالا یافت می شود).
  •  
  • داخل یخچال - ممکن است فیلتر پایین بیاید یا از محفظه سقفی یخچال خارج شود.
  •  
  • پایین یخچال - فیلتر ممکن است در قسمت جلویی در قسمت پایین یخچال قرار داشته باشد.
    محل قرارگیری فیلتر تصفیه آب یخچال

یخچال من قدیمی است و فیلتر داخلی ندارد. آیا فیلتری وجود دارن که برای یخ ساز و/یا آب پخش کننده من کار کند؟
خیر، یخچالهایی که دارای فیلتر تصفیه آب داخلی نمی باشند و یا شلنگ ورودی آب به آنها وصل نمی شود، قابلیت نصب فیلتر یخچال را ندارند.

آیا واشرهای روی فیلتر من نیاز به روغن کاری دارند؟

در بیشتر موارد، نیازی به روغن کاری واشر برای هیچ یک از فیلترهای آب یخچال نخواهید داشت. با این حال، برخی از مدل‌های قدیمی‌تر یخچال Frigidaire حاوی حلقه‌های اورینگ هستند که روغن‌کاری برای آنها مفید است. اگر فیلتر همراه با یک بسته روان کننده نیست، توصیه می کنیم اورینگ را با مقدار کمی روغن گیاهی (روغن زیتون) روغن کاری کنید تا به فرآیند تعویض فیلتر و جلوگیری از نشتی و آب بندی درست آن کمک کنید.

چگونه بفهمم فیلتر به درستی نصب شده است؟

همه فیلترها پس از نصب محکمو صحیح به نقطه توقف برخورد می کنند و بیش از آن امکان چرخش برای آن وجود ندارد. تا زمانی که فیلتر را با دست (بدون استفاده از هیچ ابزاری) نصب می کنید، باید احساس کنید که فیلتر زمانی که به درستی نصب شده است به نقطه توقف رسیده است. اکثر فیلترها تنها پس از یک ربع یا نیم چرخش به نقطه توقف می رسند. با این حال، بعضی از یخچال های مثل یخچال جنرال الکتریک مدل GE MWF نیاز به چرخش محکم تری دارد تا اورینگ را به درستی ببندید، بنابراین در چرخاندن فیلتر  به صورت کمی سخت تر تردید نکنید.

چگونه می توانم چراغ نشانگر یادآوری تعویض فیلتر را ریست کنم؟

هر سازنده ای روش های کمی متفاوت برای تنظیم مجدد چراغ نشانگر دارد. دستورالعمل‌های چند مورد از محبوب‌ترین برندها را در زیر می‌بینید، اما اگر نام تجاری خود را در اینجا نمی‌بینید، لطفاً برای دستورالعمل‌های خاص از صفحه محصول فیلتر خاص دیدن کنید:

  • آمانا- دکمه های Auto Light و Dispenser Lock را روی تلگراف فشار دهید (به طور همزمان) و به مدت 4 ثانیه نگه دارید تا مشاهده کنید که چراغ نشانگر وضعیت فیلتر شروع به چشمک زدن می کند. پس از چشمک زدن، دکمه ها را رها کنید. برخی از مدل‌های یخچال آمانا ممکن است از شما بخواهند که دکمه‌های قفل آب و دیسپنسر را به مدت 4 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا زمانی که چراغ نشانگر وضعیت فیلتر شروع به چشمک زدن کند. سپس، دکمه ها را رها کنید.
  •  
  • Electroluxو Frigidaire- دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید و نگه دارید تا چراغ سبز چشمک بزند (این ممکن است تا 15 ثانیه طول بکشد).
  •  
  • GEو Hotpoint- دکمه Reset Water Filter را روی دیسپنسر فشار دهید و به مدت 3 ثانیه نگه دارید.
  •  
  • Jenn-Air و Maytag- دکمه‌های Lock and Light را روی دیسپنسر (یا Lock and Water در مدل‌های جدیدتر) فشار دهید و به مدت 4 ثانیه نگه دارید تا چراغ نشانگر چشمک بزند.
  •  
  • KitchenAidو Whirlpool- کلید چراغ را در مجموع 5 بار در مدت 10 ثانیه فشار داده و رها کنید. اگر دکمه فیلتر را روی یخچال می بینید، این دکمه را فشار دهید و به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید.
  •  
  • LG- دکمه Reset را فشار دهید و آن را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.
  •  
  • سامسونگ  - دکمه های Child Lock و Ice Type را همزمان فشار دهید و 3 ثانیه نگه دارید. (دکمه ها را بیش از 3 ثانیه نگه ندارید. اگر دو دکمه به طور همزمان به مدت 5 ثانیه نگه داشته شوند، عملکرد تنظیم مجدد متوقف می شود. در این حالت دکمه ها را رها کرده و یک بار دیگر این روش را تکرار کنید. چراغ نشانگر فیلتر آب این کار را انجام می دهد. به سبز تغییر دهید.)

آیا استفاده از فیلتر های بیرونی و یا پشت یخچال را پیشنهاد می کنید؟

بله ، استفاده از فیلتر بیرونی یخچال به بالا رفتن عمر فیلتر داخلی یخچال شما کمک میکند و همچنین کیفیت آب مصرفی شما نیز بالاتر میرود و از خرابی زود هنگام قطعات یخچال شما جلوگیری می کند.

فیلتر داخل یخچال من چه مدت کار می کنه ؟
فیلتر های داخلی یخچال معمولا هر 6 ماه یک بار نیاز به تعویض دارند.البته شما می توانید با قرار دادن فیلتر پشت یخچال هم کیفیت تصفیه آب یخچالتان را بالا ببرید و هم از فیلتر داخلی برای مدت بیشتری استفاده کنید.

برای خرید بهترین فیلتر مناسب یخچالتان با ما تماس بگیرید: 02166002588

خرید فیلتر تصفیه آب یخچال